Jo wows grundtanke tilltalar. Men utan att ha kunnat provrida i någon är det just teoretiskt. Kanske skulle hästen eller jag avsky det - kanske är det helt rätt. Samma sak gäller Amerigo.
Det jag menar med att jag känner att jag måste försöka ta saker ett steg i taget. Att inte bara "rusa iväg" och tro att "det är lösningen" eller "det är lösningen". Utan försöka andas och faktiskt få något hum först. Tex då genom att prova Amerigo. Skulle gärna prova wow med, men försöker att inte göra allt på en gång för då kommer det troligen bli kaos
Och Amerigo är enklare att prova och åtminstone en chans hitta begagnat. Men om det inte funkar med Amerigo så vet jag det. Då kan man försöka prova tex wow.
När det gäller enstaka sadlar så provar jag gärna alla tips redan nu. Alltså typ var du provat en märke X i modell Y. Men det gäller man hittar en sån i rätt version att prova. Och bor tyvärr "fel till" för det mesta. Och ingen Utprovare har ju alla tänkbara. Vi har ändå varit och provat över 30 sadlar av ett stort antal märken utan större lycka tyvärr.
Men hittar jag en märke Y och modell X så provar jag! Men åka iväg och betala tusenlappar försöker jag ha nån plan för och ta en grej i taget. Men det är superbra att sas få "ännu en punkt på listan" (som typ 1. Amerigo 2. Wow 3. Köp en sele..
)