I morgon stänger jag fritidsgården.

Pia

Trådstartare
Eller drar i alla fall ner på öppettiderna.

Vårt hem har verkligen liknat en fritidsgård nu under jullovet. Det är jättekul att ungdomarna vill vara här, det tycker jag verkligen. Men ibland känns det som om jag bor i nå´n slags offentlig lokal.
Å andra sidan vill jag mycket hellre att dom är här än att dom drar runt på byn. Här vet jag vad som händer och behöver inte vara orolig.
Det är trevliga ungar och ber jag dom gå upp på övervåningen gör dom det utan knot, så att vi får lite lugn och ro.

Så är det ju maten då.:crazy: Köpte 10 liter mjölk i fredags och nu är den slut. Lika så osten, brödet, smöret ...
Just nu är köket fullt av muffinsbakande, ridbyxklädda tjejer så äggen är också slut vid det här laget. Men tro det eller ej, DOM STÄDAR FAKTISKT EFTER SIG SJÄLVMANT!:love:
Kanske blir det kaffe och muffins snart för fritidsgårds-föreståndarna.

Är det fler än jag som har det så här?
 
Sv: I morgon stänger jag fritidsgården.

Ja! :love:

Fast mina har inte ridkläder på sig, och de bakar definitivt inte muffins. De är företrädelsevis vakna på natten och en bit in på förmiddagen. Sedan sover de en skvätt på dagen. Vi äter middag ihop på kvällskvisten. Som jag har lagat, naturligtvis. Under alla tider på dygnet gör de av med en förfärlig mängd bröd, mjölk som dina också konsumerar, mängder med kaffe och massor med liter coca-cola som de tagit med sig själva.

Våra fem extra ungdomar kommer bara ner på nedervåningen för att äta. Annars håller de till på övervåningen för att göra det de är här för - lana!
 
Sv: I morgon stänger jag fritidsgården.

Kul att hitta en kollega. Säkert är vi många, många som har det så här.
Trädgården ståtar just nu med en enorm snögubbe byggd av en gäng ungdomar tillsammans med lillan som bara är 6 år. Jag uppskattar verkligen att hon får vara med dom ibland. Hur hallen ser ut efter detta ska vi inte gnälla om.:cry:
 
Sv: I morgon stänger jag fritidsgården.

Jag gillar att de vill hålla till hos oss även om öppen planlösning är något som jag börjar fundera på hur bra det egentligen är?
Valvöppning från sovrummet in till köket:angel:
Jag har en stor hall men när dels våra egna skor ligger där samt 8 par i strl 44 och uppåt ser det rätt stökigt ut:p Detta toppas med 9 skoterhjälmar och skoteroveraller.
Mitt i högen ligger en stor vorsteh och hoppas på att få följa med ut!
Mjölk, franska, smör och ost får man köpa in som ett mindre storhushåll, har ni en aning om hur mycket mjölk en tonårskille sveper i sig:eek:
Men som sagt det är roligt att de trivs här!
 
Sv: I morgon stänger jag fritidsgården.

När jag själv var ung så var vi alltid ett gäng som sågs ofta hemma hos någon. Hos oss kom alltid min mamma upp med fika, tex te + mackor eller glass eller så. poppis! Minns hur trevligt vi hade, var vi än var, men vissa var man aldrig eller nästan aldrig hos fast ifrågasatte aldrig det. Tycker du ska vara stolt över att de är hos er.
 
Sv: I morgon stänger jag fritidsgården.

Vad trevligt med en kollega! Här är det alltid extrabarn, allt från ett extra till 4-5 stycken(har tre egna).
 
Sv: I morgon stänger jag fritidsgården.

Nu är jag ju inte förälder, men det var inte allt för länge sen jag var i tonåren (hm, jo rätt många år sen, men jag minns det iaf ;)) Vi var ett gäng tjejer som träffades rätt ofta, hade tjejkvällar där vi satt och fnissade, åt och så. Vi var ofta hemma hos mig, vet inte varför men det blev bara så, trots att min familj hade minst bostad... Mina föräldrar drog sig snällt undan och höll sig i källaren där pappa hade sin dator och snickarrum och mamma satt och vävde eller nåt. I efterhand fattar jag inte att de stod ut, det var ju inte varje kväll förstås men ändå. Det var vissa i gänget som vi aldrig nånsin var hemma hos, jag vet inte varför, om de föräldrarna hade kanske sagt ifrån eller nåt.
Vi hade ofta nån kompis med vid middagen, och det sov ofta över kompisar, oftast nån som bodde på landet och hade svårt att ta sig hem på kvällen när det inte gick nån buss.
Så att ungdomarna vill va hemma hos er, ta det som ett gott tecken!
 
Sv: I morgon stänger jag fritidsgården.

Här är det oxå ungdomsgård. Många liter mjölk och massor av limpa, hårt bröd och hushållsost går det åt till grabbar, sen drar de till sporthallen o spelar innebandy. Tjejer är lite pyssligare med det de äter och vill gärna fixa tacos, grönsaker med dip eller baka nåt smaskigt och kolla på filmer eller spela singstar.
Hellre får de vara här än att de drar runt ute på byn.
// Smirk
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp