I morgon är det dags

Linda_77

Trådstartare
För er som följt trådarna om min lilla pålla så kan jag meddela att imorgon åker hon till Trapalanda :cry: . Någon gång mellan 10-14 kommer svensk lantbrukstjänst och avlivar henne här hemma på gården...*snyft*. Men det är det enda rätta då hon fortfarande har ont i sitt ben.

Sv: I morgon är det dags

Vad tråkigt.... kommer tänka på er hela dagen... mitt hjärta åkte dit den 12/11 i vintras, har aldrig i mitt liv saknat nån så mycket fast jag förlorat en pappa och två hästar innan....
Du får se till att ni får ett fint avslut och sen kommer hon säkert att galoppera ängarna igenom.... *kram*

Stackars dig.. vet hur det känns att mista sin bästa vän. Men du kommer inte att ångra dig, det är ju för hästens bästa. Men man är ju ändå ledsen och det är viktigt att gråta, glöm inte det. Du gör din kompis en stor tjänst som låter den slippa lida mer. Tänker på dig och din häst och hoppas att allt ska gå bra imorgon. *massa tröstkramar*

Det är snart ett år sedan jag avlivade min första häst, bara nio dagar kvar och jag gråter så fort jag tänker på det eller läser en sorglig novell... Men ibland måste man ju...

Nu är det gjort. Han kom strax innan halv tolv och allt gick "bra" (?!) eller vad man nu säger :( . Det var hemskt, men inget kan vara värre än när jag blev tvungen att ta bort gammelponnyn i höstas. Önskar jag hade kunnat begrava lilltjejen här hemma också, men nu har vi ju fyllt vår "kvot" på de här markerna. Chauffören sa iallafall att han skulle köra till Stenstorp i eftermiddag, så jag hoppas verkligen min fina pålla slipper ligga och ruttna i nån äcklig container :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 304
Senast: Freazer
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
795
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 934
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar