I morgon åker vi

shady

Trådstartare
Jaha, då var det åter dags för att betäcka igen. Åker till seminstationen i morgon bitti. Sedan får vi hoppas att Davenirs spermier är på hugget.

Fast jag har två stycken reserv hingstar, har i dagsläget inte bestämt mig för vilken av dom det skall bli, om jag behöver byta.

Men jag håller tummarna för Davenir.

Nu är damen på plats, resan gick bra men Lilleman tyckte inte om att behöva gå in i transporten. Men efter en del trugande och sedan inlyffning var han på plats.

Kom ner och det visar sig att hon år ordentligt på G med sin brunst. Vet trodde han skulle kunna beställa semin redan i morgon. Låter ju jätte bra.

Däremot ansåg han att det var väldigt riskabelt med Davenirs dåliga spermier prov, så under tiden han undersökte henne, så bestämde Mathias och jag oss för att byta hingst.

Allt för att det inte skall bli något strul med att hon kanske inte blir dräktig. Mathias fick två hingstar av mig att välja emellan, Bourbone och Homme dónner xx (osäker på stavningen).

Bourbone var den som föll honom i smaken, så då fick det bli så.

Vet att jag sa att jag skulle testa under en brunst, men vet tyckte det var synd, så då fick det bli så. Ingen är väl gladare än Mathias idag. Han ville ju inte ha Davenir ens från början.

Håller tummarna för lyckat resultat! Och håller med Mathias om Bourbon. ;) :D

Jo, jag har ju ändå funderat på honom ett par år nu, så det föll sig ju väl ändå.

Lycka till! Håller tummarna för klockren dräktighet på första försöket. :)

Håller tummarna för att hon tar sig. :) Kul med Bourbon, en hingst som tilltalar mig mer än D'avenir faktiskt. (Om jag får säga vad jag tycker :crazy:)

Lycka till nu!

Du får så gärna säga det. Alla kan ju inte ha samma tycke. Tänk vad tråkigt det vore om alla tyckte om bara en eller två hingstar.

Hoppas också på att hon blir dräcktig på första försöket. Brukar ju inte vara några problem med det annars.

Skönt att höra. :)
Artist stoet (som jag bara äger till hälften) har kommit hem från hingsten idag. Szkopul blev det till henne, var tänkt Magini först men av diverse anledningar ändrades det i sista sekunden. (Fast jag tror Szkopul blir bättre på henne)
(Så om du håller tummarna för din kan du väl hålla lite för henne med.. ;) )

Det blir nog bra! ;)

Det var nog rätt ändå att göra så...för det kunde ju blivit dyrt för dej, även om du hade försökt med Dávenir, om hon inte hade tagit sej. ;)

Jag gillar Bourbon! :D

Vi får hålla tummarna för varandra. Får veta i morgon bitti om det blir seminering på Tisdag. Håller tummarna på att det blir så.

Pengarna har ju inte så stor betydelse, men det hade ju inte varit roligt om hon inte blivit dräcktig. Jovisst gillar jag Bourbone, men Mathias är nog gladast då han fick välja av dessa två jag hade tänkt mig utöver Davenir.

Fast han stod på stationen och tjatade på Weltman, men där gick min gräns. Visst Weltman är jätte trevlig, men inte min typ av hingst.

Har pratat med vet nu, i morgon semineras hon. Snacka om klockren anpassning till tiden att lämna henne. Misstänkte att hon kunde komma tidigare, då hon fölbrunstade redan på dygn 5 i år.

Bara hoppas att hon tar sig nu. Kompisens häst semineras också i morgon fast med Weltman. Tänk vad kul om dom kunde föla samtidigt nästa år. Då vi planerat att ha dom tillsammans på bete.

Nu är hon seminerad. Så nu är det bara och hoppas på det bästa. Skall ringa vet i morgon och se om det blir fler semineringar eller dom får komma hem.

Har varit och hämtat henne nu ikväll, släppte dom alla tre på bete direkt. Skall tillbaka redan om 2 veckor, då strulmajjan släppt två stora ägg. Stor tvilling fara kallade min vet det för.

Vill inte, hoppas bara det tagit ett av dom. Men det får tiden utvisa. Men så skönt att ha henne hemma igen.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 490
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 690
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 744
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 149
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur