I-landsproblem. Diesel

Har aldrig hört min man klaga över kladdigt handtag eller råkat ut för det själv och då har vi haft dieselbil i över 4 år

• Gilla
Reactions: Sar
Jag har kört dieselbil i snart tjugo år och träffat på ganska många kladdiga handtag. Såvida vi inte skall anta att TS (och jag, m fl) har någon obskyr agenda med att ljuga om erfarenheter av kladdiga dieselhandtag, så kan vi nog tryggt sluta oss till att fenomenet faktiskt förekommer, även om inte 100% av populationen stött på det.

• Gilla
Reactions: Laa
Som @Snubbelfot säger så är det för en del av oss ett problem. Grattis till er som slipper lukta diesel så fort ni varit i närheten av ett pumphandtag, är uppriktigt glad för er skull! :)

Jag har kört dieselbil i snart tjugo år och träffat på ganska många kladdiga handtag. Såvida vi inte skall anta att TS (och jag, m fl) har någon obskyr agenda med att ljuga om erfarenheter av kladdiga dieselhandtag, så kan vi nog tryggt sluta oss till att fenomenet faktiskt förekommer, även om inte 100% av populationen stött på det.
Mmmm... Vid eftertanke så tankar jag nog mest vid ett gäng ganska näraliggande stationer och där är handtagen föredömligt ompysslade och rena.

Kanske skulle jag tänka annorlunda om jag var kvar i mitt något kringflackande tidigare liv ;) Jag åker inte längre land och rike runt på evenemang, hingstvisningar, bruksprov och avlägsna hingststationer.

Jag har samma problem, har haft dieselbil i några månader och tycker det är sjukt äckligt med dessa kladdiga handtag och sen dieselstank i bilen. Så får man det på ratten osv. Blärk!

Usch ja, kladdiga handtag är inget vidare! Glad att jag inte stöter på det särskilt ofta längre (och att jag behöver tanka jobbilen så sällan). Lukten sätter sig verkligen i allt, hela bilen stinker diesel!

Handskar är mitt enda råd. Antingen det eller våtservetter och torka handtag innan varje tankning.

Hur i hela fridens namn tankar man en dieselbil utan att komma från tankstationen med händerna stinkande av diesel?
På alla ställen jag tankat är pumphandtagen alltid kladdig och jag blir galen av lukten.
Löser just nu problemet genom att ha en toarulle i bilen och linda pappret runt handtaget, men det måste finnas ett smidigare sätt! Eller är jag bara överkänslig?
Jag tankar diesel nästan varje dag i princip och på jobbet har jag arbetshandskarna, privat har jag inga men heller aldrig märkt av att jag blivit kladdig eller luktat diesel. Kanske beror det på olika tankställen och vilka som tankar där?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 910
Senast: linnsan
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 364
Senast: Petruska
·
Äldre I januari är det dags att formellt flytta in till killen (egentligen har jag mer eller mindre "bott" där sedan en tid tillbaka och...
12 13 14
Svar
264
· Visningar
38 959
Senast: Nethril
·
Övr. Hund Min valp har nu hunnit bli 15 veckor och har ända tills för ca 3-4 dagar sedan alltid kunnat vara lös. Jag har inte behövt vara orolig...
Svar
17
· Visningar
5 166
Senast: Grålly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix