I-landsproblem. Diesel

Laa

Trådstartare
Hur i hela fridens namn tankar man en dieselbil utan att komma från tankstationen med händerna stinkande av diesel?
På alla ställen jag tankat är pumphandtagen alltid kladdig och jag blir galen av lukten.
Löser just nu problemet genom att ha en toarulle i bilen och linda pappret runt handtaget, men det måste finnas ett smidigare sätt! Eller är jag bara överkänslig?

Jag har engångshandskar i alla jackfickor. Men på de ställen jag brukar tanka har det faktiskt blivit mycket bättre så det är inte så ofta jag behöver använda handskarna numera.

Oj.
Kanske är jag extremt okänslig... men jag har inte varit med om dieselkladd på mer än något enstaka ställe under åren med dieselbil?

Vintertid har jag ändå handskar och skulle jag vara tveksam sommartid så ligger det alltid arbetshandskar i bakluckan.

(Men så lever jag i en värld med massor av arbetshandskar överallt... I hallen, i bilen, i jackfickor, i källaren, ute i uthuset etc etc. :) )

Oj.
Kanske är jag extremt okänslig... men jag har inte varit med om dieselkladd på mer än något enstaka ställe under åren med dieselbil?

Vintertid har jag ändå handskar och skulle jag vara tveksam sommartid så ligger det alltid arbetshandskar i bakluckan.

(Men så lever jag i en värld med massor av arbetshandskar överallt... I hallen, i bilen, i jackfickor, i källaren, ute i uthuset etc etc. :) )

Ja, det har väl alla? :confused:

:rofl: :rofl:

Va? Jag trodde min sambo var helt ensam om att använda handskar vid tankning. Jag har aldrig sett ngn annan. Men där ser man! Själv har jag aldrig varit med om kladdiga handtag. Varför blir de kladdiga?

Är diesel kladdigare än bensin - och i så fall varför? Jag har ju aldrig tankat diesel, men bensinhandtagen är aldrig kletiga... :confused:

Jag brukar ta papper som finns vid pumpen och ha om handtaget. En del mackar har plasthandskar vid pumpen.

Aldrig råkat ut för kladdiga handtag.

Jag brukar ha rengöringsservetter eller handsprit i bilen men det beror mest på mitt arbete. Bra att ha dock

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 910
Senast: linnsan
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 364
Senast: Petruska
·
Äldre I januari är det dags att formellt flytta in till killen (egentligen har jag mer eller mindre "bott" där sedan en tid tillbaka och...
12 13 14
Svar
264
· Visningar
38 959
Senast: Nethril
·
Övr. Hund Min valp har nu hunnit bli 15 veckor och har ända tills för ca 3-4 dagar sedan alltid kunnat vara lös. Jag har inte behövt vara orolig...
Svar
17
· Visningar
5 166
Senast: Grålly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix