I babyskyddsdjungeln.. Mothers Choice mm

domino

Trådstartare
Ni som har Mothers Choice. Den billiga utan bas som finns på Silvan och Ellos bla. Tycker inte ni att den är ostabil när man satt fast den med bältet?
Vi har en Volvo V70 = korta bälten, så det går bara att spänna den under och bakom babyskyddet.
Tycker inte alls det kändes bra när vi provade den idag.. Trist då den inte väger mycket, är lätt att hantera och väldigt billig. Godkänd osv.

I veckan nu ska vi prova en Akta Graco Logico S med bas och jämföra iaf.
Hur är den, är den lätt att bära med sig?

Provade BeSafe IziSleep häromdagen och den var ju snortung! :eek: Ska iofs vara den säkraste på marknaden och har många bra funktioner men det är ju ett + om man orkar bära den med sig, inte alltid man har vagnen med sig ju..

Vill gärna höra era erfarenheter och synpunkter i detta ämne!:):bow:
 
Senast ändrad:
Sv: I babyskyddsdjungeln.. Mothers Choice mm

Vi har använt mothers choice med alternativ bältesdragning, lite ostabil, men det tycker jag alla babyskydd blir med den alternativa dragningen. I vilket fall som helst gör det inget att stolen är ostabil för den ska iaf slå runt i samband med krock.
 
Sv: I babyskyddsdjungeln.. Mothers Choice mm

Jasså ska dom? :confused:
Men hur är det med babyskydd med bas då, slår de också runt vid krock?
 
Sv: I babyskyddsdjungeln.. Mothers Choice mm

Ingen som vill knysta något om de nämnda babyskydden? ;)

Berätta gärna vad ni har för modell på era annars.. :)
 
Sv: I babyskyddsdjungeln.. Mothers Choice mm

Vi har använt mothers choice med alternativ bältesdragning, lite ostabil, men det tycker jag alla babyskydd blir med den alternativa dragningen. I vilket fall som helst gör det inget att stolen är ostabil för den ska iaf slå runt i samband med krock.

Det här vill jag veta mer om.
Vet inget om de märkena som ts frågar om men vi har en maxi-cosi utan bas. Den sitter också lite ostabilt, eller den sitter ju fast men är ruckbar.

Hur slår de runt vid krock och varför?
Eller menar du ifall bilen slår runt?
 
Sv: I babyskyddsdjungeln.. Mothers Choice mm

Verkar ljusna här nu :D
Var till Barnens Hus idag och tittade. De har Akta Graco Autobaby 2 på rea. 799 kr mot tidigare 1499 kr. Den kändes jättebra! Inte tung och lätt att hantera. Köpte den och imorn får vi hem en Akta Graco Logico S. Skillnaden på de två är att man kan ändra lutningen på logicon. Den är också lite tyngre och strörre än autobabyn så vi får jämföra och prova de två så tar vi den som känns bäst av de två. Båda med bas.
 
Sv: I babyskyddsdjungeln.. Mothers Choice mm

Vi har/hade Emmaljungas first clas har jag förmig att den hette. Hade den utan bas men såg att de nu 2008 lanserat en bas till den. Så blir det fler barn sk avi köpa till en bas.

tycker att hon satt väldigt bra i den om man jämför med en del andra babyskydd. har en bild från när vi var på väg hem från BB. Tänk vad tiden går snabbt...
DSC_0117.jpg


Till denna stol finns även en adapter så man kan fästa den på Emmaljungas vagnar. Rätt så smidigt, fast med handen på hjärtat är de gånger vi använt den lätträknade;)
 
Sv: I babyskyddsdjungeln.. Mothers Choice mm

Till denna stol finns även en adapter så man kan fästa den på Emmaljungas vagnar. Rätt så smidigt, fast med handen på hjärtat är de gånger vi använt den lätträknade;)

Åh, vi har maxicosi för att det fanns adapter till vår buggaboo, vi använder det hela tiden!:)
 
Sv: I babyskyddsdjungeln.. Mothers Choice mm

PS: vilken underbar handföring hon har:)
 
Sv: I babyskyddsdjungeln.. Mothers Choice mm

Ja i händelse av krock så dras babyskyddet runt av bilbältet så det hamnar upp och ner (det är därför huvudet inte får sticka ut över kanten) babyskyddet blir som ett skyddande skal nästan.
 
Sv: I babyskyddsdjungeln.. Mothers Choice mm

Ja i händelse av krock så dras babyskyddet runt av bilbältet så det hamnar upp och ner (det är därför huvudet inte får sticka ut över kanten) babyskyddet blir som ett skyddande skal nästan.

Åh, det har jag inte hört tidigare! :)
Men det fungerar inte på samma sätt om det är babyskydd som sitter i basen då gissar jag?
 
Sv: I babyskyddsdjungeln.. Mothers Choice mm

Där ser man vad olika det kan vara. hon ska bli en fin dresssyrryttare när hon blir stor;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp