MissFideli
Trådstartare
Jag behöver göra det, bara den ena tokigt nog. Nån som gjort det och kan berätta? Det är nog inte aktuellt att ta bort den, bara jämna till och få bort alla håligheter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag behöver göra det, bara den ena tokigt nog. Nån som gjort det och kan berätta? Det är nog inte aktuellt att ta bort den, bara jämna till och få bort alla håligheter.
Jag vet inte vad du vill veta men jag har opererat bägge halsmandlarna, båda är kvar, men betydligt förminskade.
Jag sväller fortfarande i halsen så fort jag får minsta lilla förkylningssymtom, såpass att jag knappt kan svälja. Men jag får ju lita på att dom kan sitt jobb och det är såhär det ska vara.
Samma som jag får göra då. Jag har inga större problem med att dom sväller (tror jag?) men att det samlas massa smuts i dom
Gör det ont? Tar det lång tid? Görs det under ett vanligt läkarbesök eller är det mer en operation?
oj kan man göra det. Jag har oerhört fula halsmandlar med stora gropar som det kommer stinkande saker ur konstant. För att inte tala om inflammationerna som konstant pågår
Jag kanske skulle undersöka saken närmare och se om de gör sådant här.
Det är nog tonsillstenar du har. Tror inte man opererar för sånna. Tror de flesta har sånna mer eller mindre.
Youtuba tonesillstones.
Har oxå problem med tonsillplack som det heter - stenar är vist annat enligt min läkare. Han hade dock aldrig hört talas om att hyvla tonsillerna
Men propagerade hårt för att det var farligt att ta bort tonsillerna men risk för kraftiga blödningar inläggning på sjukhus flera dar efter op oxå så blev lite rädd.
Har sånna problem att det är svårt att vara fräsch i munnen, ofta så är det nån jävel som sitter o skaver så det skapar obehag och då o då triggar kräkreflexen.
Bifogar en bild på en lite större men inte onormalt stor som bara råkade trilla ut häromdagen
![]()
Men propagerade hårt för att det var farligt att ta bort tonsillerna men risk för kraftiga blödningar inläggning på sjukhus flera dar efter op oxå så blev lite rädd.t häromdagen![]()
Idag var jag så och träffade en läkare och det blir operationOm några veckor är jag tonsill-lös och har nog käkat alldeles för mycket glass. Lite nervöst!
Bestämde de sig för att bort dem trots att du inte får återkommande halsfluss?
Jag har ju stora hålor och "stenar" konstant (fräscht när man har ett jobb som betyder att man träffar nya personer nästintill konstant man måste imponera på). Men jag får sällan halsfluss, enbart små inflammationer som brukar gå över efter någon dag.
Jo, har man problem med hålrum i halsmandlarna så kan man hyvla ner dom så att det inte samlas stenar.