hyttsten/paddex

J

joo

vet att det varit ett par trådar om detta för ngt år sedan men startar upp en ny för att få höra hur allas erfarehnheter har utvecklats(aktuellt för min del då vi ska anlägga ppaddock).
Bu eller bä?Hur har det funkar för er?

Sv: hyttsten/paddex

hey, undrar om någon vet vart det finns liknande "slagprodukt" som paddex i Örebro trakten eller lite närmare än oxeselund??? har hört det finns i hällefors men hittar inte. vill spara lite på transport.

Fungerar alldeles utmärkt. Ett superbt ridunderlag som fungerar även under största delarna av vintern, när vi håller banan snöfri.

Dessutom slipper hästarna sjunka ned som i sand och förstöra lederna utan får ett lagom hårt sviktande underlag.

Men för oss tog det (pga 111111111111111111 orsaker hos vår totalentreprenör och markförhållanden) 3 år innan banan var klar och duglig. Utlovad leveranstid var 3 veckor. Kanske hörde jag fel när vi beställde :crazy:

Funkar kanon! Går fint att välja hur fast man vill ha (packa eller harva beroende på önskat djup) Dammar väldigt lite, dränerar mkt bra. Svikten kommer från den packade jorden under Paddexen, jag har fin svikt i min bana...
Enda nackdelen är att det nöter väldigt, så det är bra om hästarna är skodda.
Vi hade inga problem vid leverans.

Jag tycker det är alldeles för stumt. Ända banan jag tyckt varit ok var det massor med gummi under.
På ridskolan har de lagt på flis- Det var stumt innan och slet en :devil: massa skor och hovar på de som var oskodda.
Dammar dessutom.

Min sambo är åkare och anlägger ett antal ridbanor nu och det som hörs om Paddex är mycket positivt. Det blir bra underlag, bra ekonomi då det är lätt ( ytan du kan täcka per ton blir större) och bra vattenavrinning. Men jag tror ju att underlaget är bara en del av sanningen för att få en bra bana. HUR den anläggs samt HUR den underhålls spelar nog en stor roll också i hur den är att rida på.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 562
Senast: mars
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 330
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 082
Senast: Lavinia
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
735
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama