Hyresgästerna igen - avflyttning?

Sv: Hyresgästerna igen - avflyttning?

Nej, det hoppas jag också!

Var och hämtade nycklarna precis i huset och allt såg ok ut förutom vattenpumpen som inte stod på sin plats. Bekostade en installation av nytt rör efter ett par vattenläckor där slangen mellan pumpen och tanken släppt (3600kr gick det på) och nu såg det inte alls ut som när jag lämnade det? Jag begriper ingenting eftersom pumpen var helt ny och tanken var också relativt ny (bara något år gammal). Suck, då får vi helt enkelt ta och installera allting igen. Pumpen stod i ena sovrummet som om den stått någon annan stanns ett tag.

Posten fortsätter komma till adressen så jag får vara lite vaksam..
 
Senast ändrad:
Sv: Hyresgästerna igen - avflyttning?

Tråkigt med pumpen , men skönt att de lämnade huset i OK skick ändå.
Min känsla efter att ha läst tråden är att det kunde ha varit bra mycket värre...
 
Sv: Hyresgästerna igen - avflyttning?

Jo, de lämnade huset i förvånansvärt bra skick. Och de växter som blev förstörda får jag helt enkelt svälja. Får se om jag tar dit samma rörläggare igen för att få rätsida på vad det egentligen var som satt där :)
 
Sv: Hyresgästerna igen - avflyttning?

Posten kommer att fortsätta komma till adressen om inte de har gjort/gör en adressändring.
Antingen låter du den ligga kvar i brevlådan eller så kryssar du för rutan med adressen och skriver Adressaten okänd och stoppar den på gula brevlådan.
Vissa är för snåla för att betala för adressändring alls.
 
Sv: Hyresgästerna igen - avflyttning?

Tror att du skall kolla om det har skrivit sig på någon annan adress kan det var hos skattemyndigheten? O förklara varför du frågar. Och vad du kan göra om de inte ändrat. Jag hade bytt alla låsen de har haft nycklar till.
 
Sv: Hyresgästerna igen - avflyttning?

Posten kommer att fortsätta komma till adressen om inte de har gjort/gör en adressändring.
Antingen låter du den ligga kvar i brevlådan eller så kryssar du för rutan med adressen och skriver Adressaten okänd och stoppar den på gula brevlådan.
Vissa är för snåla för att betala för adressändring alls.


Och sen fattar dom inte varför dom inte får sin post:mad:. Viktig post också. Adressändring är ju gratis men Eftersändning av post kostar.
Förklarat det för ett antal personer genom åren.
 
Sv: Hyresgästerna igen - avflyttning?

Nåja, eftersändingen då da ;)
Jag har alltid gjort båda och inte funderat på att det är två olika moment.
 
Sv: Hyresgästerna igen - avflyttning?

Posten kommer att fortsätta komma till adressen om inte de har gjort/gör en adressändring.
Antingen låter du den ligga kvar i brevlådan eller så kryssar du för rutan med adressen och skriver Adressaten okänd och stoppar den på gula brevlådan.
Vissa är för snåla för att betala för adressändring alls.


Mysteriet tätnar..

De har beställt eftersändning, tror jag, eftersom det ligger ett brev från svensk adressändring som de skickar ut. Men där låg mer post idag så får se i slutet av veckan om de har varit där och hämtat.

Dessutom så tror jag starkt att magkänslan angående deras flytt stämmer eftersom de sa upp elavtalet den 17 maj. Mitt rekommenderade brev skickade jag först den 23 maj...
 
Sv: Hyresgästerna igen - avflyttning?

Samma här! Folk har kommit och frågat hur de ska göra för att få posten till den nya adressen, och om vi helt enkelt inte bara kan hålla reda på att dom har flyttat från den adressen och lägga posten rätt.

I alla fall så kan jag inte förstå varför man inte vill "slussa" vidare posten till den nya adressen med tjänsten eftersändning.
 
Sv: Hyresgästerna igen - avflyttning?

Samma här! Folk har kommit och frågat hur de ska göra för att få posten till den nya adressen, och om vi helt enkelt inte bara kan hålla reda på att dom har flyttat från den adressen och lägga posten rätt.

I alla fall så kan jag inte förstå varför man inte vill "slussa" vidare posten till den nya adressen med tjänsten eftersändning.

Sen måste man ju betala innan nånting händer, man ska väl bekräfta att man beställt eftersändning så att posten vet att det är rätt person som beställt eftersändningen. Man har ju hört om kidnappad post med allvarliga konsekvenser.
 

Liknande trådar

Relationer Idag när jag vaknade hade jag meddelande på telefonen från min bror (på okänt nr) om att han ville att jag skulle ta ett lån på 150...
2 3
Svar
58
· Visningar
8 145
Senast: Avalbane
·
Äldre Nu är goda råd kanske inte så dyra men kärringen är förbannad. Lång historia kort. Jag och exman bygger hus på min släktgård -97. Åren...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
25 371
Senast: Korven
·
Kropp & Själ För 11år sedan flyttade jag hemifrån, alldeles förtidigt men ändå i sista stund. Min mamma var iskall och ständigt på jobbet, hade...
Svar
18
· Visningar
1 759
Senast: MalinJ
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 596
Senast: Gry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp