Hyra ut stallplats i andra hand.

L

Loppan84

Jag har som rubriken säger tänkt hyra yt min stallplas i andra hand. Har någon erfarenhet av det? Hur ska man skriva kontrakt? Vad ska man tänka på? Alla tips och tankar mottages tacksamt!!

Sv: Hyra ut stallplats i andra hand.

Nr 1 är väl att kolla med stallägaren, där jag står är det till exempel inte tillåtet att hyra ut i andra hand.
Men det kanske du redan har gjort?

Tänk på att skriva ordentliga avtal bara! Vis av erfarenhet.....
Har just blivit blåst på halva stallhyran av en bortskämd, arogant hästägare. Tror inte att jag är den första hon har blåst. Vi har ett skrivet avtal men vad gör man när hästen är borta när man kommer hem?
:confused:
Hulda

Stallägaren är informerad och har gett ok. Det är stallägarens eget kontakt som i första hand kommer att gälla. Vilka regler som ska följas i stallet osv. Det jag undrar är vad jag och hyresgästen ska skriva för kontrakt mellan oss, vad man ska tänka på. Jag har ingen koll alls på sånt här så jag behöver tips!!

Massor som har läst men bara två som har svarat. Jag behöver hjälp:bump:

Du kan ju skriva med stallreglerna och sedan hur lång uppsägningstiden ska vara och även när och hur mycket hon ska betala i månaden för boxplatsen.

Jag förstår inte riktigt vitsen med att hyra ut en stallplats i andra hand :confused:

Förklara gärna för mig den som har lust.

/M

Pja, det kan ju finnas olika skäl. Jag funderade på att hyra ut min box i andra hand from sep-08 till sep-09, men har bestämt mig för att ha den kvar och betala kallhyra. Anledningen är att mitt sto ska ha föl, och hon kommer att gå på lösdrift med sin fölis efter nästa sommarbete och så stallas hon upp igen efter sommarbetet året efter det. Kände från början att det var onödigt att betala kallhyra för en box jag ej kommer att använda direkt, men ändrade mig till att det faktiskt kan vara skönt att ta in stoet+fölis ibland för att torka upp tex. Förvisso ingår 2 uteboxar till lösdriftshästarnas förfogande vid skada eller om man vill ha inne nån natt av annan anledning, men jag vill ha min egen;)

Men det är ju en anledning iaf, att hyra ut en box i andra hand:)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vad ska man tänka på? Min partner planerar att hyra ut sin hyresrätt i andra hand och flytta in i bostadsrätten jag haft i flera år. Vi...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 111
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 542
Senast: mars
·
Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
606
Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 860
Senast: Tiffany
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar