Hyra ut lägenhet via AirBnb?

Idas

Trådstartare
Är det någon som hyrt ut sin lägenhet via AirBnb? Hur fungerar det? Är det värt mödan för bara ett fåtal nätter ibland eller är det krångligt?

Har inte själv hyrt ut och skulle nog inte göra det heller.... det finns oklarheter vad som gäller försäkringsmässigt om något skulle försvinna/gå sönder i lgh. Hemförsäkringen täcker väl normalt enbart det som ägs/förorsakas av den som är skriven på adressen

Vi har en sommarstuga som jag hyrt ut mycket via AirBnB i år. Vi är typiska 'off-season'-användare (höst och vår) så under sommaren brukar stället stå tomt. Det har fungerat bra. Det finns någonslags försäkring som AirBnB håller uthyrare med. Klart jag gör det för pengarna men jag tycker också det är kul med kontakten med de som hyr, de flesta kommer från centraleuropa.

Det är en bostadsrätt, men om det skulle bli aktuellt skulle jag givetvis prata med föreningen innan också.

Ja där ska du ha tillstånd, hyresnämnden har ju prövat ett fall med bostadsrätt och stoppade uthyrningen. Men har man tillstånd har man ju ryggen fri, klokt av dig att tänka på det.

Ja där ska du ha tillstånd, hyresnämnden har ju prövat ett fall med bostadsrätt och stoppade uthyrningen. Men har man tillstånd har man ju ryggen fri, klokt av dig att tänka på det.
Det fallet jämfördes ju med hotellverksamhet, tror det var åtta olika hyresgäster på kort tid som föreningen sa nej till och det har jag full förståelse för.

Liknande trådar

Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 648
Senast: Wille
·
Hemmet Jag skulle vilja veta lite mer om hur det funkar när man hyr ut rum via airbnb. Checkar man in på kvällen och ut på morgonen? Eller när...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
9 396
Senast: Wille
·
Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
1 442
  • Artikel Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 753
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama