Hyra ut häst?

L

linabergmer

Hej, ska hyra ut min häst, dom som ska hyra henne ska köpa henne om 3 månader, då jag vill ha en liten säkerhet om dom skulle ångra sej o inte köpa henne så tänkte jag ta en månads avgift för att dom får ha hästen..

Hur mycket ska man ta betalt?

Mvh Lina

Om ni har bestämt en köpsumma så kanske en viss procent av den kan vara lämpligt.

Priset är 23000kr, så då tycker ni att jag ska ta 2300kr för att hyra ut hästen?

man brukar ta en handpenning i sådana fall från köpebeloppet

Men vi har alltså bestämt att hon ska betala varje månad tills hon kan köpa hästen. Frågan är ju bara hur mycket?
500? 1000?

Vad är rimligt.
Ingen handpenning ska läggas.

Mvh Lina

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 877
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 273
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 208
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 864
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar