Hyra Transport

Eliin_87

Trådstartare
Om man har sitt körkort på prövotid, får man då hyra transport,utan dyrare försäkring? Eller är det upp till uthyrarna?

Sv: Hyra Transport

Att du har prövotid på körkortet har inget emd det att göra. Oftast har dock uthyrarna snordyra självrisker överlag på sina försäkringar, vi talar självrisker på 8 - 10 000 kr. De allra flesta (alla?) uthyrare brukar dock erbjuda att man kan köpa till självriskreducering för 50 - 100 spänn, det innebär att självrisken blir mer moderat, typ 1500 - 2000 kr.

När dte gäller bilar däremot brukar man (även med självriskreducering) kunna åka på en förhöjd självrisk om man är under 24 - 25 år, det har dock inget med prövotiden på körkortet att göra eller ens hur länge man har haft körkort, utan åldern allena..

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
391
Senast: Oknytt
·
Utrustning Funderar på att byta transport Stora frågan vad får man för en Värmlands vagn, Gaupen H2-1200 Enkelaxlad från 2013 Inget fel på...
Svar
5
· Visningar
401
Utrustning Jag måste sälja nuvarande transporten för att byta till en fronturlastad. Kraven är stabil, aluminium eller kompositgolv, sadelkammare... 2
Svar
28
· Visningar
1 152
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 860
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka