Hyra hus eller mindre gård

ztsu

Trådstartare
Var letar man om man vill hyra ett hus eller en mindre gård som permanentboende under ett eller flera år?

Jag har bara koll på Blocket, men visst måste det väl finnas andra sidor?

Är det någon här som hyr sitt boende (ej lägenhet)? Hur hittade ni det?

Var letar man om man vill hyra ett hus eller en mindre gård som permanentboende under ett eller flera år?

Jag har bara koll på Blocket, men visst måste det väl finnas andra sidor?

Är det någon här som hyr sitt boende (ej lägenhet)? Hur hittade ni det?

Jag la ut annons i min lokala tidning och fick svar därifrån:) hyr litet hus med stall och ridbana!

-Jag hittade stället jag hyr nu genom annons på blocket. Hyresvärden fick massvis med svar och valde mig för att jag har livslång vana att bo på landet i gamla hus. Jag har hittat mina ställen på lite olika sätt. En gång satte jag upp en "stuga önskas hyra"- lapp på anslagstavlan på Granngården och då erbjöd jag dessutom att hjälpa till med lättare gårdsarbete. (Ryggskadad då, men det läkte). Jag fick hjälpa till att passa fåren under lammningstiden. Huset var mer eller mindre omöjligt att hålla jämn värme i, men bodde där i sex år. Nästa ställe hitttade jag genom kontakter. Den hyresvärlden var lite mer kritisk och ringde den förra + en av mina bekanta som kände hans dotter. Ett tips: Finns ett forum som heter: www.alternativ.nu och där kan du annonsera gratis. Ett ställe som jag bara bodde på i ett halvår hittade jag genom en som jag fick kontakt med där. (ej annons). Hyrde så kort tid pga hennes gubbe fick för sig att sälja stället, och då flyttade jag fortast möjligt. Då blev han lite sur, han hade väl tänkt sig att få hyresinkomster ända tills försäljningen...

Vi hittade vårt helt fantastiska hus på blocket. Fåordig annons, men låg bra till. Trodde det skulle vara ett ruckel på ägarens beskrivning, men blev totalt positivt överraskade. Sjötomt och världens utsikt, nära till allt men ändå på landet. Känns unikt kring Stockholm. Bättre kunde det inte bli. Många intressenter, men vi hade turen att de gillade oss bäst. :D
Bott där ett år snart och det lär bli många till!

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
606
Hemmet Jag planerar att flytta till Stockholm eller någonstans i närheten, tidigast den 1/12, och alternativet att hyra en omöblerad lägenhet...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 933
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Vi ska ev hyra ut ett mindre hus på gården. Vad behöver man tänka på? Kallhyra. 3 mån uppsägningstid. Sen då?
2
Svar
35
· Visningar
2 311
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar