Hyra envägssläp...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Thuja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 4 544
T

Thuja

Ska hämta en häst 40 mil bort och funderar på att hyra ett envägssläp -alltså ett släp som jag hämtar där hästen står nu och lämnar där jag bor. Är det någon som vet var man kan få tag i sådana?
Hämtas i Lund/ Malmö och lämnas i Kalmar.
Har sökt på Thule men kan inte se att de har hästsläp...

Sv: Hyra envägssläp...

Tror faktiskt inte att de har hästsläp... Prismässigt tror jag det är fördelaktigare att sätta kusen på lastbil... För att inte tala om komforten för hästen.

I ett sådannt fall skulle jag nog osså föredra att skicka hästen med hästbuss.
Varför inte låna släp av någon där du bor och dra det tomt ner till hästen? Såååå mkt mer kostar det inte i bensinpengar med tomt släp än utan...

det kommer nog bli billigare för dej att låna ett av någon du känner o sen dra det t o r. beror förstås på vad du har för bil men du ska ju ändå köra liksom.

Ja skickar också helst med lastbil men den här gången ska jag hämta upp ytterligare en häst på vägen och det blir så dyrt med lastbil. Förra resan gjorde vi med tomt släp och det gick ju bra...men tog låååång tid! Fast det får nog bli det den här gången också... :smirk:

Tack för alla svar iaf!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min luciadag i "korthet"... 12.15 (skulle vara 12.05 och jag hade suttit i foajén sedan 11.55) stod chauffören och bultade på porten...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 469
Senast: Milosari
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 628
Senast: Bullen22
·
R
Anläggning Under rådande snöoväder började jag att fundera på snöröjningen här hemma på vår gård. Jag tänkte på hur man gjorde förr, när hästar...
Svar
12
· Visningar
1 320
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka