Hypokondri....

Hannely

Trådstartare
Är det nån mer än jag som blir helt hypokondrisk å sin hästs vägnar när man läser här? :crazy: Börjar alltid fundera, men var han inte lite stel, det kanske är samma sak...., tänk om han har borrelia osv osv! Samtidigt som det är väldigt intressant att läsa här, det är nästan jämt nåt jag måste kolla upp lite extra. Så tack för att ni uppmuntrar mig att lära mig en massa saker! :)

Sv: Hypokondri....

Du är inte ensam!
Jag är/känner exakt likadant.
Fast iofs så är inte min häst fräsch heller. ;P

Men jag skulle aldrig kunna vara utan Buke.

Ha-ha-ha!
Är du bara hypokondriker när du läser här är du nog helt normal.
Själv är jag hopplös, inbillar mig att hästarna haltar när vi är ute och kör, att dom andas tyngre än vanligt, att andedräkten inte är normal, att dom är varma så jag måste kolla tempen ....
Har nyligen haft en tråkig historia med ett föl som dog, men jag var lika fjollig innan den händelsen.
Får väl se det som ett bevis på att vi bryr oss om våra små älsklingar. ;)

HIPPOKONDRI - ett välkänt fenomen hos många hästägare, själv är jag också hippokondriker, ser hältor som ingen annan ser :angel:

Ja! man har lärt sig mycket genom andras erfarenheter, iaf jag är tacksam att många tar sig tid o svara på alla frågor. :)

haha :) jag är också precis sådär men jag är det hela tiden! är petnoga med hästen och daltar jättemkt, ser hältor och annat hela tiden, måste alltid kolla allt och så :smirk: fast det kan ju iåf vara en bra egenskap också.
däremot slar´var jag med min egen mat och sånt alldeles för mkt :banana: :angel:

Jajamen - jag är hästhypokondiker så det smäller om det!
Men det är ju inte så kul i längden, väldigt dyrt och lite ridet blir det, så jag försöker lägga band på mig. :crazy:

Har inte egen häst men är medryttare. Så fort hästen har ett litet så inbillar jag mig att han är varm och går ojämnt. Sedan kan jag känna på benet och dem första gångerna känns det inte varmt men efter ett tag blir jag osäker och börjar tycka att det trots allt är varmt :crazy:

Jag tror mina hästar "haft" alla sjukdomar en häst kan ha vid det här laget :smirk:

Jag lyckas alltid få tag på hästar som har problem, oftast har de hosta :p . Fast det ordnar sig rätt snabbt med bra luft och vattnat hö.

Undrar om hästar är hypokondriker! De kanske inte alls är halta/sjuka/brutit benet, de kanske bara inbillar sig det och sedan får vi stå för kalaset! :p :idea: :p *bara en tanke*

He he, jo jag kan skriva under på häst-hypokondriker också. Precis som andra skrivit, så ser jag också hältor som ingen annan ser, tycker hon flämtar ovanligt mycket, snubblade hon inte till lite märkligt när vi var ute och red mm. Urfånig.

Till exempel... En strålande solig eftermiddag var jag och hämtade henne i hagen, och tyckte hon gick konstigt med hö fram. Kände på benet, och mycket riktigt var benet kanonvarmt. Kände på vänster fram och det var svalt och fint. Började spinna iväg i tanken på vad det kunde vara för hemskheter... Kände på hö bak, och det var skållhett också :eek: . Blev verkligen orolig, men fundersam - hade ju inte sett något konstigt med det benet...
Tills jag kom på att hon stått och "solat" sig när jag hämtade henne i hagen... strålande sol.... hästakraken har svarta ben... Såklart benen på ena sidan blev jättevarma....
Efter några minuter inne i skuggan i stallet var "hältan" spårlöst borta :cool: .

Trött man blir på sig själv :smirk: .

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 440
Senast: Tantan
·
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
35
· Visningar
308
Senast: MML
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
718
Senast: niardasp
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
401
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka