Hyper Island

sockerdricka

Trådstartare
Någon som har gått där eller känner någon som har gjort det?

Generella uppfattningar? :)

Nyfiken på att höra allt möjligt!

Sv: Hyper Island

En från vår gymnasieskola kom in där och föreläste sedan för oss om hur det var.

Kommer inte ihåg så mycket (många år sen nu) men vet att det är tufft som in i helvete. Å andra sidan är man i princip garanterad toppjobb inom branchen sen.

Extremt svårt att komma in på utbildningen också har jag för mig.

Jag har en kompis som läste i Karlskrona. Jag har inga detaljer om det man jag tror att hon var nöjd med det.

Hehe det är en skola :)

Har kommit vidare i ansökningsprocessen med mina arbetsprover så ska dit på lite intervju/övningar i veckan.

Håll tummarna för mig! :nailbiting:

Oh min kompis går ur Digital Media på Hyper Island nu i juni! Jag har också kommit vidare i ansökningsprocessen! Nervös som ett as! Vad och vart har du sökt? :)

DM i Karlskrona! Hade precis intervju och creative task över Skype! Nu blir det en lång pirrig väntan!! Hur har det gått för dig?

Haha tack nu vet jag vad det är i alla fall. Har undrat länge vad det var för någonting, har två barndomskompisar som tydligen gått den utbildningen. Dom är lite i sin egen värld så jag trodde att det var något skämt dom körde med :p
Tyvärr har jag i princip ingen kontakt med dom idag men kan ju säga att det jag hört via kompisar så är det inga dåliga jobb dom har inom sin branch idag

Hur gick det? Kom du in? Jag blev antagen till mitt förstahandsval! (DM i Karlskrona) Superduperpepp! :D

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
692
Senast: Anna-Bella
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 038
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 012
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
225
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • En tråd om bäddar