Y
Ylva86
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga
Aj då, gjorde jag fel nu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag använder ganska ofta -smileyn. Det gör jag eftersom jag är för lat/ofokuserad för att ta strid för vad jag tycker i alla trådar, men vill att den som argumenterar för "min" sak ska få veta att hon/han inte är ensam.
Jag använder ganska ofta -smileyn. Det gör jag eftersom jag är för lat/ofokuserad för att ta strid för vad jag tycker i alla trådar, men vill att den som argumenterar för "min" sak ska få veta att hon/han inte är ensam.
Varför är det viktigt att föra fram att en person inte är ensam om sin ståndpunkt?
I synnerhet inte om det är fem andra som sagt detsamma innan?
Vad tillför det? Förutom ryggdunkande alltså?
Varför är det viktigt att föra fram att en person inte är ensam om sin ståndpunkt?
Varför är det viktigt att framföra att man reagerar positivt på ett inlägg Kat? Kanske för att det inte gör ont att ge komplimanger eller postiva omdömen generellt? Vad är problemet anser du, konkret?
Men det är väl inget fel på ryggdunkande! Om det inte blir av typen nu ska vi minsann gå ihop här och dunka varandra i ryggen och tala skit om alla andra, så ser jag inget fel i att bekräfta varandra.
Poängen är ju att när du till mina inlägg, när jag har en fundamentalt olika inställning än 'X', är att dessa bugningar inte bara blir en hyllning till det jag skrivit, utan lika mycket en sågning av det X skrivit.
Jag uppskattar inte sågningar istället för argument.
I synnerhet när de kommer i sådana massiva sjok som de gör ibland.
Lika lite som jag anser att personlig kritik tillför den offentliga debatten något.
Poängen är ju att när du till mina inlägg, när jag har en fundamentalt olika inställning än 'X', är att dessa bugningar inte bara blir en hyllning till det jag skrivit, utan lika mycket en sågning av det X skrivit.
Jag uppskattar inte sågningar istället för argument.
Problemet, rent konkret, är att ryggdunkande på vissa parter i en sakdebatt påverkar de motstående parterna negativt. I synnerhet när de kommer i sådana massiva sjok som de gör ibland.
Jag kan svårligen se att de tillför själva sakdebatten något heller. Lika lite som jag anser att personlig kritik tillför den offentliga debatten något.
Så om du har t ex har skrivit i princip ordagrannt vad Kattennizze hade tänkt skriva om hän (sorry, jag vet inte) hade orkat eller hunnit före så måste hän omformulera exakt samma mening?
Jag ser inte bugningarna som sådana. Bara som ett inlägg som säger ungefär " jag kunde inte sagt det bättre själv" eller "bra formulerat". Det är ingen ryggdunkning. Det är ett instämmande i vad någon sagt.
Problemet, rent konkret, är att ryggdunkande på vissa parter i en sakdebatt påverkar de motstående parterna negativt. I synnerhet när de kommer i sådana massiva sjok som de gör iband.
Men är det inte en del av grejen med en debatt? Om jag håller med X så är jag per automatik emot de som är emot X... Vad är problemet egentligen?
Var och en står upp för sin sak i en dabatt eller diskussion men detta hindrar ju knappast att vi som fria människor kan ställa oss bakom andras inlägg. Om de kommer i sjok som du beskriver det kan ju detta bero på ett mycket intelligent inlägg ur människornas perspektiv.Inte sant?