Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Centrala och perifera nervsystemet | |
Sällsynta (≥1/10 000, <1/1000) | Tremor, huvudvärk. |
Varför står inte den infon i FASS för allmänhet tro???Välkända biverkningar av huvudvärkstabletter är just huvudvärk.
https://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=20161103000022
Centrala och perifera nervsystemet Sällsynta
(≥1/10 000, <1/1000)Tremor, huvudvärk.
Måste för närvarande dock ta värktabletter, och magen kraschar så om jag tar ibumetinJag hade slutat att ta dem på en gång. Långvarigt bruk ökar risken för biverkningar så det är inte osannolikt att det är läkemedlet som ger dig huvudvärk.
Någon NSAID finns väl som supp, Voltaren?Måste för närvarande dock ta värktabletter, och magen kraschar så om jag tar ibumetin![]()
Det är ganska vanligt. Intressant att det i alla bipackssedlar till finska paracetamolpreparat står huvudvärk som biverkning...Hur vanligt är det?
Beskrivs inte ens som en biverkning i FASS.
Har tagit dem i ca 1,5 månad på läkares inrådan, men efter någon timme får jag huvudvärk...
Är det verkligen tabletterna det beror på, eller inbillar jag mig?![]()
Fungerar den annorlunda än vanlig Voltaren? Fixar nämligen inte den utan får magkatarrNågon NSAID finns väl som supp, Voltaren?
Voltaren (diklofenak) verkar genom att hämma bildningen av enzymet cyklooxygenas som orsakar inflammation, dock är det ett cyklooxygenasenzym som bidrar till mucosaskyddet i magsäcken, detta hämmas också och det är därför man kan få magkatarr av diklofenak. Detta är en systemeffekt så det spelar ingen roll om du tar supp eller injektion av diklofenak istället för oralt.Fungerar den annorlunda än vanlig Voltaren? Fixar nämligen inte den utan får magkatarr
Hur som helst får jag nog kontakta vc på måndag
Ja då går den verkligen bort....Voltaren (diklofenak) verkar genom att hämma bildningen av enzymet cyklooxygenas som orsakar inflammation, dock är det ett cyklooxygenasenzym som bidrar till mucosaskyddet i magsäcken, detta hämmas också och det är därför man kan få magkatarr av diklofenak. Detta är en systemeffekt så det spelar ingen roll om du tar supp eller injektion av diklofenak istället för oralt.
Hur vanligt är det?
Beskrivs inte ens som en biverkning i FASS.
Har tagit dem i ca 1,5 månad på läkares inrådan, men efter någon timme får jag huvudvärk...
Är det verkligen tabletterna det beror på, eller inbillar jag mig?![]()
Fungerar den annorlunda än vanlig Voltaren? Fixar nämligen inte den utan får magkatarr
Hur som helst får jag nog kontakta vc på måndag
Fast den huvudvärken får man oftast då medlet går ur kroppen, och inte då medlet börjar verka.Om man tar smärtstillande läkemedel regelbundet kan man paradoxalt nog få huvudvärk. Benämns läkemedelsassocierad huvudvärk.