Huvudvärk av paracetamol

Texaz

Trådstartare
Hur vanligt är det?

Beskrivs inte ens som en biverkning i FASS.

Har tagit dem i ca 1,5 månad på läkares inrådan, men efter någon timme får jag huvudvärk...

Är det verkligen tabletterna det beror på, eller inbillar jag mig? :o
 
Jag undviker att äta paracetamol i den mån jag kan. Jag får huvudvärk, men främst blir jag yr och illamående - inte sällan så pass illa att jag inte riktigt fixar att gå i trappor tex (köra bil gör jag absolut inte!).

Jag har ätit Citodon på läkares inrådan efter en operation. Jag får samma biverkningar, mår likadant, på vanlig Alvedon som på Citodon...

Jag reagerar inte på det sättet på andra smärtstillande läkemedel som jag ätit.
 
Jag hade slutat att ta dem på en gång. Långvarigt bruk ökar risken för biverkningar så det är inte osannolikt att det är läkemedlet som ger dig huvudvärk.
 
Jag hade slutat att ta dem på en gång. Långvarigt bruk ökar risken för biverkningar så det är inte osannolikt att det är läkemedlet som ger dig huvudvärk.
Måste för närvarande dock ta värktabletter, och magen kraschar så om jag tar ibumetin :cry:
 
  • Ledsen
Reactions: 360
Hur vanligt är det?

Beskrivs inte ens som en biverkning i FASS.

Har tagit dem i ca 1,5 månad på läkares inrådan, men efter någon timme får jag huvudvärk...

Är det verkligen tabletterna det beror på, eller inbillar jag mig? :o
Det är ganska vanligt. Intressant att det i alla bipackssedlar till finska paracetamolpreparat står huvudvärk som biverkning...
 
Fungerar den annorlunda än vanlig Voltaren? Fixar nämligen inte den utan får magkatarr 😢
Hur som helst får jag nog kontakta vc på måndag
Voltaren (diklofenak) verkar genom att hämma bildningen av enzymet cyklooxygenas som orsakar inflammation, dock är det ett cyklooxygenasenzym som bidrar till mucosaskyddet i magsäcken, detta hämmas också och det är därför man kan få magkatarr av diklofenak. Detta är en systemeffekt så det spelar ingen roll om du tar supp eller injektion av diklofenak istället för oralt.
 
Voltaren (diklofenak) verkar genom att hämma bildningen av enzymet cyklooxygenas som orsakar inflammation, dock är det ett cyklooxygenasenzym som bidrar till mucosaskyddet i magsäcken, detta hämmas också och det är därför man kan få magkatarr av diklofenak. Detta är en systemeffekt så det spelar ingen roll om du tar supp eller injektion av diklofenak istället för oralt.
Ja då går den verkligen bort....

Har förvisso Oxikodon också, men de är enbart för nödfall :)
 
Hur vanligt är det?

Beskrivs inte ens som en biverkning i FASS.

Har tagit dem i ca 1,5 månad på läkares inrådan, men efter någon timme får jag huvudvärk...

Är det verkligen tabletterna det beror på, eller inbillar jag mig? :o

Om man tar smärtstillande läkemedel regelbundet kan man paradoxalt nog få huvudvärk. Benämns läkemedelsassocierad huvudvärk.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Har sökt ersättning för bestående med från två olika försäkringsbolag och idag fått besked att jag endast får en mycket blygsam...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 454
Senast: Magnum
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 424
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 651
Senast: manda
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 446
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp