Huvudgympa!

Malin_L

Trådstartare
Hej! Är det nån som har bra tips på huvudgympa man kan göra med hunden, när vädret är som det är och hunden helst bara ligger inom hus och ugglar?? :confused:

Sv: Huvudgympa!

Lära hunden öppna saker kräver visserligen mycket tålamod men ger väldig hjärnjympa... Tex skåt, lådor, burkar osv Hur man får tag på godis under en matta, frisbe osv, Lära in trix tex död hund, snurra, rulla, backa, vinka osv
Det finns andra trådar i samma ämne om du letar lite.

Tack, för tipsen, jag vet att det har funnits trådar om detta men jag hittade inte dom just nu!

Vanlig vardagslydnad... sök. Jag brukar gömma korvbitar som de får leta. Hjälp vad kul de tycker d är!! ibland gömmer jag korven i toarullar. man kan fästa ett snöre och lägge rullen på et skåp, under en hylla/soffan etc och så får hunden själv lista ut att den måste dra i snöret för att få toarullen.. Klickerträning är skitkul Både för en själv och djuren. Har tränat både hundarna och hästen. Alla älskar det. Låna en bok :bump:

Jag skrev en tråd om det nyligen och fick många bra tips. :) Tråden går säkert att hitta, "hjärngympa" tror jag rubriken är.

Just nu håller jag på att lära min hund lägga in tvätt i tvättmaskinen. :) Sen när hon lärt sig det får hon lära sig att plocka ut den också. När jag fick tipset att lära hunden lägga i tvätt i tvättmaskinen kom jag att tänka på allt som assistanshundar kan, det finns ju ingen ände på hur mycket de klarar.. :) Man kan säkert komma på massor av roliga och nyttiga saker att lära hunden.

Nästa projekt blir att hon ska lägga sin tass i min hand och gå iväg (på bakbenen) med mig. :p

Några andra saker jag har lärt henne är att vinka när jag säger "hej hej!", lägga huvudet på sned, städa (lägga sina leksaker i en låda).

Kurragömma brukar vi leka också, det tycker hon är jättekul. :) Hon får stanna någonstans medan jag går och gömmer mig, sen ropar jag och så får hon komma och leta.

Att leka "gömma sak" är det bästa min hund vet (inomhus, alltså ;) ) han brukar få leta rätt på leksaker och godis. Även om han är proppmätt och inte alls godissugen så letar han glatt och samlar ihop godiset för att äta senare! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
731
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
935
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
813
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka