Huvudet i vädret

Sv: Huvudet i vädret

RUMPA:devil:
LÅR :devil:
ARMAR:devil:
Ska man tömköra så ska det vara ordentligt!!! :o :D

*knapprån*

Men vad ni krånglar! :D
Longera med huvudet inspänt/nedspänt några gånger och kör med springrem. Det behövs ingen doktorsavhandling för att komma tillrätta med detta om problemet inte är fysiologiskt.

Slut från Närke-Nordin......:p

:bow: :bow: :D

För du kan göra så mkt mer med tömkörning som tränar ryggen. Ett av exemplena är ju ut och knata i skogen utan stig,det ger jättebra hjälp till att få en häst som lär sig lyfta på benen, sänka huvudet och arbeta med bakparti.

Hoppas det går bra för dig vännen!:)

:idea: Här får du kanske också en lösning på problemet at den tarmpar av sig baksorna i tid och otid.

Senast ändrad av en moderator:

Gissa varför jag longerar:p Och skrittar i vagn...

:devil: hehe, det ante mig!:p

Det var bra för mig att jag bara hade bakknähästar ett tag för då kom jag ifrån det där med longeringen, och fick LOV att plåga mig själv trots träningsvärk och skavsår. Sen dess har jag fortsatt. :D
Jag blir iaf aldrig yr i huvudet längre ;) (möjligen av trötthet)

Hehe, okej, jag blev förundrad. :)

Du menar att hästen inte trampar av sig skorna om man jobbar på det viset? För jag är eg. helt konfunderad över hur en häst överhuvudtaget trampar av sig bakskorna titt som tätt....brukar isåfall vara nån annan som gjort det.....:)

Blev lite oseriöst där ett tag tycker jag ;)

Nu har jag iaf bokat tid för undersökning av tänderna på ATG-kliniken på fredag, så får vi se vad de säger.

Blev lite oseriöst där ett tag tycker jag ;)

Nu har jag iaf bokat tid för undersökning av tänderna på ATG-kliniken på fredag, så får vi se vad de säger.

Men jag vet att du inte är långsint!
Och det är ju tur att tråden är trevlig iaf! SÅ den inte slutar som någon annan såg ut att göra här.. :D :)
Fick du tid för röntgen oxå? :angel:

Men jag vet att du inte är långsint!
Och det är ju tur att tråden är trevlig iaf! SÅ den inte slutar som någon annan såg ut att göra här.. :D :)
Fick du tid för röntgen oxå? :angel:

Haha, veterinären sa såhär till mig när jag sa att många påpekade att de trodde att det var bakknäna.

"Men det förstår du väl att du inte kan gå och lyssna på vad alla säger, det går ju inte. Har hästen ont i bakknäna så haltar den när den travar"

Sen frågade jag också om att hon är så irriterad över öronen, att man knappt få ta på dem och att hon inte gillar att ha tussar i.

"Det är så många hästar som är så"

Och när jag frågade om det fanns någon typ av öronrengöring så sa han:

"Nej det ska man absolut inte göra"

Så inte vet jag...

Haha, veterinären sa såhär till mig när jag sa att många påpekade att de trodde att det var bakknäna.

"Men det förstår du väl att du inte kan gå och lyssna på vad alla säger, det går ju inte. Har hästen ont i bakknäna så haltar den när den travar"

Sen frågade jag också om att hon är så irriterad över öronen, att man knappt få ta på dem och att hon inte gillar att ha tussar i.

"Det är så många hästar som är så"

Och när jag frågade om det fanns någon typ av öronrengöring så sa han:

"Nej det ska man absolut inte göra"

Så inte vet jag...

Hade han vaknat på fel sida den vetrinären? ;)

Tala om för honom nästa gång att ont i knäna utan att vara halta det kan dom då visste det ha. Det kan vara mkt diffusa hältor. Kanske han ska ta och snacka lite skit med sina kollegor över en öl nån gång? LOL :devil:

Och är han lika stingslig när du kommer dit på Fredag så kan du sticka fram foten lite fint och fälla krokben på honom! :D

Hade han vaknat på fel sida den vetrinären? ;)

Tala om för honom nästa gång att ont i knäna utan att vara halta det kan dom då visste det ha. Det kan vara mkt diffusa hältor. Kanske han ska ta och snacka lite skit med sina kollegor över en öl nån gång? LOL :devil:

Och är han lika stingslig när du kommer dit på Fredag så kan du sticka fram foten lite fint och fälla krokben på honom! :D

Hehe, ja han verkade väldigt negativ ;) Men jag får avvakta att se hur det går, nu har hon ju trots allt kännts lite bättre de sista gångerna. Ska köra henne idag med så får vi se.

Har du någon erfarenhet av att kolla tänderna? Funkar det med rasp eller är maskin att föredra?

Blir det Stockholm nästa helg förresten?

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 544
Senast: Liten
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Hästvård Behöver tips om någon varit i liknande situation. Har en häst med väldigt fina hovar, dock sulöm. Tidigare ägare hade red mest på...
Svar
14
· Visningar
1 368
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Födda-24