Monsieur de Mai
Trådstartare
Sv: Huvudet i vädret
Ja jag tror då inte att det är dags för start än om du tror det Hon gick ett jobb ganska så tidigt efter att jag fick henne där hon gick 1.30 på vår bana hemma utan käk hur lätt som helst... Så det är det nog inga problem med. Nu har hon ju dock vilat i 2 månader så jag tycker ändå att jag gått en ganska så lång väg med massage och kiropraktor osv osv..
Problem med motorn (bakdelen)? (jobbar den inte bra med bakdelen får du inte heller några bra ryggmuskler)
Efter vad du skrivit om den här hästen skulle jag nog köra långa vägen med den.
Min treåring var ju sån, han orkade helt enkelt inte balansera sig själv utan så fort man tog i honom slängde han upp huvudet och vräkte sig på bettet.
I hans fall blev det ju promenader i backar som gällde i några veckor. Jag kör alla jobb utan käk så att han måste ta stöd på bettet och på relativt kort tid (8 veckor kanske) så ändrade han sin stil helt.
Jag tycker att en häst ska kunna gå minst 25 utan käk innan den är startklar.
Ja jag tror då inte att det är dags för start än om du tror det Hon gick ett jobb ganska så tidigt efter att jag fick henne där hon gick 1.30 på vår bana hemma utan käk hur lätt som helst... Så det är det nog inga problem med. Nu har hon ju dock vilat i 2 månader så jag tycker ändå att jag gått en ganska så lång väg med massage och kiropraktor osv osv..