Husse är dum mot sin hund. Vad ska man göra?

Sv: Husse är dum mot sin hund. Vad ska man göra?

Åker hans sambo också på stryk...? Om inte så är det nog bara en tidsfråga....

Är ju bara att anmäla och säga du vet hunden blir misshandlad. Åker sen de dit och kollar kan man ju hoppas de har sån kunskap så de ser på hunden hur den mår.
Gör du inget och vet om att ett djur, barn blir missahandlat.Då är manmedskyldig tycker jag. Man blundar för problemet.
Eller så pm ar du mig namn och adress på gubben så anmäler jag, gärna telenummer ocksaå så kan jag ringa och säga vad jag tycker.
Sånt här klarar jag bara inte av att veta om och ingen gör något...

"Gubben" är inte ens 20 fyllda.

Jag vet att jag måste göra någonting, och en polisanmälan är det som ligger närmast.

Ursäkta mig men vissa skall inte ha hund, och din svåger är en av dom!!!
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Men hur kan du bara sitta och se på????? Om någon jag kände gjorde så skulle jag garanterat reagerat tidigare! Och vadå att han bor på annan ort - om han nu är så elak som du skriver borde du ju vilja åka dit och få stopp på det på en gång!

Faktiskt, det är inte dom som slår som är värst- det är dom som ser men inte gör nåt åt det.

Faktiskt, det är inte dom som slår som är värst - det är dom som ser men inte gör nåt åt det.

Hur i hela fridens namn kan det vara värre...?
Du tycker alltså att det är mer ok att slå än att titta på?!

Jag vet att jag måste göra någonting, och en polisanmälan är det som ligger närmast.

Jag skrev gubbe eftersom jag bara visste att det var en han. Och gubbe eller inte. Hoppas du anmäler i morgon och inte sitter och väntar.
Ring också uppfödaren.

Hur tror han ärligt att hunden ska lära sig av våld. Rädsla och aht är det ända man lär sig då.
Går just nu en valpkurs där vi använder klicker, en fantastisk uppfinning (för de som har tålamod och tid :angel: ). Att helt utan att röra hunden, eller sig själv, få som man vill är roligt. Särskilt när stora häftiga killar kommer och säger att det inte funkar och man kan överbevisa dem.

Snälla gör något.... Anmäl! Och prata med hans sambo? Du kanske kan känna av vibbarna, antingen är hon rädd för honom och då behöver hon också hjälp, eller så är hon en idiot som inte stoppar djurplågeriet!

Hur ska jag få tag i uppfödarens telefonnummer ?

Många tycker att jag ska anmäla, och självklart kommer jag att göra det. Men tyvärr har jag inte iaktagit tillräckligt noga för att det ska kunna hålla över huvud taget. Jag behöver se mer, anteckna och kanske till och med fånga på video. Annars är en anmälan bara meningslös, speciellt med tanke på att polisen kommer lägga den i en hög och låta den ligga där.

Någon som vet något nummer till en djurskyddsförening eller djurskyddsmyndighet ?

Det kanske inte måste hålla, du tror inte ett samtal från djurskyddsmyndigheten möjligtvis kan fungera som en ögonöppnare på "gubben"?

Liknande trådar

Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 414
Senast: Sel
·
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
7 332
Senast: Modig_Korn
·
Relationer Sambon och jag har varit tillsammans i snart 5 år och jag har väl mer eller mindre aldrig dragit helt jämt med hans pappa. Trots det här...
2
Svar
34
· Visningar
5 315
Senast: tanten
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 453
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar