Husmorstips!

L

Lise

Jag behöver ett enkelt tips på hur man kan få bort tjära från tyger..
Till exempel om en tjärburk har läckt ut lite i bilen, och nu ska bilen säljas..? :angel:

Även andra husmorstips är alltid bra o ha!
Så kör på! :D

Sv: Husmorstips!

min man jobbar med bilar och när de kommit oljefläckar o annat på bilklädslar använder de bromsrengöring och den funkar superbra, luktar lite en stund men sen förvinner det och fläcken med :D funkar o rengöra allt möjligt med, när vi målade om toan kom de svarta lackfärgstänk på vita plastmattan i hallen och det tog bort dem med,. vi använder bromsrengöring från berner men de går säkert med andra märken med :) bara spraya lite på fläcken och gnugga med en trasa

min man jobbar med bilar och när de kommit oljefläckar o annat på bilklädslar använder de bromsrengöring och den funkar superbra, luktar lite en stund men sen förvinner det och fläcken med :D funkar o rengöra allt möjligt med, när vi målade om toan kom de svarta lackfärgstänk på vita plastmattan i hallen och det tog bort dem med,. vi använder bromsrengöring från berner men de går säkert med andra märken med :) bara spraya lite på fläcken och gnugga med en trasa

Det brukar jag använda på fettfläckar på kläder! Sprayar på, in i tvättmaskinen och fläcken är puts väck! :laugh:

Det brukar jag använda på fettfläckar på kläder! Sprayar på, in i tvättmaskinen och fläcken är puts väck! :laugh:

har visserligen inte vågat använda på kläder (endast jeans) då jag vart lite rädd för att de ska bli kattskit av allt men då vet jag att de funkar med :D

Liknande trådar

Fordon Familjen växer och det börjar bli dags att (motvilligt) inse att vår trogna Volvo inte riktigt räcker till längre. Vi behöver en större...
Svar
2
· Visningar
507
Senast: MML
·
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
301
Fordon Jag har nu fått veta att det är termostathuset på peugeoten som läcker. Det kostar drygt 6000 att laga. Jag var i kontakt med en som...
2
Svar
30
· Visningar
3 176
Senast: Wille
·
Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
796
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka