Husmorsknep - rena golv

Fiffi1

Trådstartare
Finns det något som man kan göra ren extremt skitiga golv med?
Jag har hört något om ättika, är det någon som provat?

Hur tar man bort mögelfläckar på målad taklist i badrum bäst?

Jag har hört att man får en bättre doft i ett rum om man delar en citron och låter den ligga i rummet ett dygn. Någon som hört om det?

Fler tips om städning där det är väldigt skitigt!

Sv: Husmorsknep - rena golv

Vad du ska använda beror helt på vad det är för material i golvet.

Mitt enda tips att riktiga verktyg. Dvs bra svampar, moppar, borstar etc.

Kanske inte ett husmorsknep, men jag upptäckte något jätteeffektivt på skitiga golv av en händelse.

Jag har en honkatt som urinmarkerar när hon löper, därför köpte jag scent stop som är en slags vardagsrengöring för djurägare. Jag hade i en skvätt i mitt skurvatten för att torka undan där hon kissat, och märkte att medlet var väldigt bra för mitt lortiga golv. Nu för tiden har jag alltid lite scentstop i skurvattnet när jag städar. :banana:

Vad du ska använda beror helt på vad det är för material i golvet.

Mitt enda tips att riktiga verktyg. Dvs bra svampar, moppar, borstar etc.

Hmm, vanlig lägenhetsmatta!? Plast?
I rummet är det kanske parkett?

Jag ser ju framför mig att jag bara behöver det där supermedlet och bara dra en gång med moppen ;) inte stå och gnussa eller knäskura med rotborste :D

Kanske inte ett husmorsknep, men jag upptäckte något jätteeffektivt på skitiga golv av en händelse.

Jag har en honkatt som urinmarkerar när hon löper, därför köpte jag scent stop som är en slags vardagsrengöring för djurägare. Jag hade i en skvätt i mitt skurvatten för att torka undan där hon kissat, och märkte att medlet var väldigt bra för mitt lortiga golv. Nu för tiden har jag alltid lite scentstop i skurvattnet när jag städar. :banana:

Woaw, det där lät bra. Det behöver jag hemma på mina golv, parkett, där min katt har börjat kissa. Det luktar illa fast jag skurar och skurar. Finns det att köpa på typ djurmagasinet eller dyligt? Jag hinner nog inte skicka efter då jag måste ha det till helgen, lägenheten ska vara färdig till sista oktober

Skura inte med ngt som innehåller ammoniak, urin innehåller ammoniak och risken är stor att katten fortsätter kissa där för att markera.

Har skurat med såpa där hon kissat men jag har ställt en kattlåda över och på så vis blir det väl lukt kvar.
Tror inte hon gör det för att markera, hon är sjuk och käkar kortison och vill väl inte använda kattlådorna av någon anledning. Ibland blir man bra less för golven blir faktiskt förstörda. Det är bara hon som kissar i lådorna, den andre kissar alltid ute.

Senast ändrad:

På golven rekommenderar jag att tvätta flera gånger, inte samma dag, men med bara rent vatten.

Ofta är golven övermättade på rengörningsmedel, man använder alldeles för mycket! Så när det är tvättat flera gånger med vatten, så brukar det oftast räcka med en liten skvätt medel i vattnet! ÖVERDOSERA INTE! Det blir inte renare!

Ok, trodde att det var ngn form av markering, visste inte att hon var dålig. :(

Åter till husmorsknepen: en öppnad burk bakpulver avlägsnar dålig lukt och en skål med ättika ska tydligen ta bort lukten av tobaksrök i ett rum. :idea:

Ok, trodde att det var ngn form av markering, visste inte att hon var dålig. :(

Åter till husmorsknepen: en öppnad burk bakpulver avlägsnar dålig lukt och en skål med ättika ska tydligen ta bort lukten av tobaksrök i ett rum. :idea:

Lillpluttan har varit sjuk i många år :(. Har cellförändringar i lymfkörtlarna och det brukar vara cancer men otroligt nog har vi lyckats hållt tillbaka det med hjälp av kortisonet.

Jag har försökt med en kopp med ättika men det hjälpte inte. ska testa bakpulver också, tack :laugh:

På golven rekommenderar jag att tvätta flera gånger, inte samma dag, men med bara rent vatten.

Ofta är golven övermättade på rengörningsmedel, man använder alldeles för mycket! Så när det är tvättat flera gånger med vatten, så brukar det oftast räcka med en liten skvätt medel i vattnet! ÖVERDOSERA INTE! Det blir inte renare!

Ja det kanske är så enkelt att golven blir överdoserade med rengöringsmedel, nu har vi bara helgen på oss att städa så vi får se hur många gånger vi hinner torka.

Du kan skura allt samma dag, tyckte mest synd om dig om du skulle st[ d'r och skura och skura skura och skura....:D

Håller med!

Liknande trådar

Hemmet Blöh, nu behöver jag bukes hjälp! Har i en vecka vaknat till eller t.o.m av att det luktat illa i mitt sovrum från badrummet som ligger...
Svar
8
· Visningar
962
Senast: Kiwifrukt
·
Hemmet Jag har hittat ett gulligt hus med relativt ok prislapp MEN det har ett extremt renoveringsbehov. De enda rum som är initialt över huvud...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 226
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 643
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 608
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar