Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oh, ja, köttfärslimpa gör jag oftaKöttbullar, pannbiff, köttfärslimpa, falukorv i ugn, finns ju massa som är gott![]()
Ofta när jag läser mat-trådar blir jag hungrig, det enda jag blev sugen på i denna är stekt korv med gräddfil och gräslök.
Hade ganska många diskussioner men min mamma om huruvida kokt potatis verkligen var ärbart i min ungdom, den försvårades av vissa maträtter trots det kräver potatis.
Till köttbullar, pannbiff vill jag ha pasta. Ugnspannkaka är fantastiskt med blåbär med fläskpannkaka ska göras i stekpannan. Falukorv i ugn borde dock förbjudas helt.![]()
Jag ångrar mig. Nu blev jag sugen på egengjord köttsoppa med klimp också.Husmanskost och husmanskost. Det beror väl på vems hus man är i....
Eftersom jag är uppvuxen med hemslakt så kan jag laga mat som inte baseras på de finare styckdetaljerna. En riktig köttsoppa långkokt dagen före, skummad på fett och med benen uppfiskade. Sedan i med väl valda grönsaker, rotfrukter och lite kryddiga smaker och det blir ljuvligt!
Kokar allt emellanåt fläsklägg eftersom jag kan få cravings efter det.
Kålpudding efter min mors recept - tillagat många, många timmar på låg värme är fantastiskt att ha som lunchportioner i frysen.
Däremot gör jag mig inte omaket att rulla köttbullar - det är inte värt jobbet. Samma med kåldolmar.
Jag gör mat jag gillar och jag gör oerhört sällan mat efter recept. Sommartid baseras det till större delen på vad jag hittar i trädgården.