Enya

Trådstartare
Husky finns ju i en hel del olika färger och teckningar. Vit, svart, svart-vit, brun, brun-vit, viltfärgad, tror jag det heter, grå, grå-vit osv.

Vilken färg tycker ni är finast? Vilken ögon färg gillar ni bäst? Två olika färger, blå, eller bruna?

Spionen fick bara en kommentar över huvudet en gång för ett tag sedan att hans kompis, en husky, är finare.

Så vad tycker man är finast hos en husky,vad är mest populärt? Vilka färger , teckningar och ögonfärg? Bara nyfiken! :D
424674891_10160288624973877_3209105633780639065_n.jpg
 
Rent estetiskt så föredrar jag nog de brun-vit brokiga med olikfärgade ögon och en välbyggd fysik. Tycker generellt sätt om brun-och vitbrokiga djur (dock sällan de typiska tobianohästarna). Skulle aldrig ha en husky eller den typen av hund men de är ju ofta fina på bild :D
1721821780226.png
 
Rent estetiskt så föredrar jag nog de brun-vit brokiga med olikfärgade ögon och en välbyggd fysik. Tycker generellt sätt om brun-och vitbrokiga djur (dock sällan de typiska tobianohästarna). Skulle aldrig ha en husky eller den typen av hund men de är ju ofta fina på bild :D
Visa bifogad fil 149846
Ja de är faktiskt riktigt tjusiga! Jag gillar blå ögon och skulle välja det, men lutar mer åt just det där bruna/röda själv.

Nu valde jag inte den jag har pga färgen alls och inte heller pga rasen typ. Det "bara blev så" ska inte ha flera, men husky är vackra hundar tycker jag. :)

Husky för mig är just de här "tvåfärgade" med vita ögonbryn. :)

(siberian husky handlar tråden om, inte Alaskan husky eller andra blandras, bara för att förtydliga om någon funderar på det, ser ofta folk beskriva att de har en husky när det är en"Alaskan" husky, vilket är en blandras)
 
Jag tycker detta är den finaste huskyvarianten
IMG_8991.jpeg


Husky finns ju i en hel del olika färger och teckningar. Vit, svart, svart-vit, brun, brun-vit, viltfärgad, tror jag det heter, grå, grå-vit osv.

Vilken färg tycker ni är finast? Vilken ögon färg gillar ni bäst? Två olika färger, blå, eller bruna?

Spionen fick bara en kommentar över huvudet en gång för ett tag sedan att hans kompis, en husky, är finare.

Så vad tycker man är finast hos en husky,vad är mest populärt? Vilka färger , teckningar och ögonfärg? Bara nyfiken! :D
Visa bifogad fil 149844
 
Min ena dam va en av dom finare jag sett, helvit med bruna liten mer åt de gula hållet på ögonen :love:

Sen älskar jag dom röd/bruna med blå ögon.

Hemma nu har jag tre med blåa ögon o två med flerfärgade ögon då jag tyvärr förlorade tre nyligen
 

Bifogade filer

  • IMG_6853.jpeg
    IMG_6853.jpeg
    113,5 KB · Visningar: 51
Kan inget om färger eller så, men tycker din hund @Enya är den finaste huskyn jag sett.
Tack! :heart Det värmde! >3 Vad glad jag blir! på vilket sätt tycker du det?

Tycker han ser så vanlig ut, men i mina ögon är han den finaste också förstås, älskar hans uppsyn med ögonen som alltid ser så oskyldiga ut, lilla snedvridningen på huvudet när jag pratar med honom- och han förstår orden jag säger osv. Eller när han har solen typ bakom sig och man ser hans öron och så, Batman ser det ut som! När han hoppar upp på en klippa bara för att spana läget och ställer sig liksom i någon slags utställningsställning så är han jättevacker!

Hans kompis, S, är egentligen en korsning mellan husky och samojed. De är lika höga på höjden men spionen är lite längre och har kraftigare kropp och ben. Även huvudet är större. pälsen är lite olik också i typen, det känns som om spionen har mycket mer rejäl underull än S, var ythår är på något vis strävare i känslan när man tar på dem. Men sättet de är på är extremt lika, som tvillingar. Och de var bästisar från start. Har aldrig haft en hund som är vän med alla från start utan problem. Han är som den personen som man träffar på ibland i skolan eller jobb eller var som som är socialast, pratar med alla, över alla och hälsar alla välkomna och får alla att känna sig omtyckta och omhändertagna! Och med S, var det bästisar genast de mötte, som om de alltid känt varandra, mer bästisar än någon annan, de känner varandra in och ut utan att ens ha träffats tidigare. Båda vuxna okastrerade hanhundar, men ingen rivalitet dem emellan. Båda säger till varandra utan sura miner om någon av den är på gränsen i sin iver att busa och de respekterar varandra på ett sätt jag sällan sett tidigare. Enormt häftigt att se!
428632054_10160296890043877_4002931747808228166_n.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
611
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Gifar, snurrande bilder, saker som rör sig i en bild osv. Jag vet faktiskt inte vad det kallas men jag tänker att alla som har sociala...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 797
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 472
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 407
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp