Jag vet inte om jag behöver svara, du verkar ju göra det åt mig? Spydiga halmgubbar är dock en värdelös diskussionsteknik, i synnerhet när man fattat det man svarar på fullständigt bakvänt.
Det var en tomt där jag hängde över staketet och pratade med husägaren. Som har en liten hund. Som var lös på sin tomt. Jag hade överhuvudtaget inte hund då.
Slädspannet hade varit ute och dragit och var på väg hem, de bor 75 m längre bort. När de passerade staketet drog en av hundarna i mittparet över staketet eftersom den fått syn på den lilla hunden därinne. Som tur är höll slädspannets linor. Jag fick hålla ledarhunden i halsbandet medan ägaren/föraren klev upp på staketet och drog tillbaka sin hund i linorna.
Är det fortfarande oklart?
En konsekvens eftersom hon inte har kontroll på sitt spann och trots det kör på vägar där andra vistas skulle kanske kunna vara munkorg, t ex? Det finns munkorgar även för öppen mun. Det är dock inte min sak att avgöra, men länsstyrelsen har förhoppningsvis idéer om hur man ska kunna förhindra att andra hundar blir ihjälbitna.