Huskattstråden 2009

Sv: Huskattstråden 2009

Visst vet du om att det är strängeligen förbjudet att visa upp kattungar;)

Jag är så sugen på att skaffa mig ett husdjur, var och tittade på hundvalpar häromdagen hos en kompis, och var nära på att plocka med mig ett gäng, och nu sitter du och visar kattbebisar:devil:

Jag måste bara inse mina begränsningar, det skulle vara synd om min hund eller katt eftersom jag har så många järn i elden att jag inte skulle hinna med dem..

Nordpolen är så långt bort, så det känns riskfritt att visa upp dem med ojämna mellanrum :D

haha, jag har kanske kring 15 mil hem till dig, så nordpolen är närmare än du någonsin kunnat ana:D

Här är Selma, född 2007-06-01 när hon sover i soffan...

Bild044.jpg

Och på toalettäventyr (svansen är inte av...).
Bild004.jpg

Men jisses hon ser ju ut som en korthårig variant av min långhåriga Selma (bilder tidigare i tråden) :D:D

Jag vet inte om mina långhåriga får vara med men ni får väl halshugga mig annars. :angel:

Tindra, bondkatt, f-04, sammetsgrå med vita tecken.
Tindrasep-08.jpg

Radar, bondkatt, f-07, sammetsgrå med vita tecken, dotter till Tindra.
Radar.jpg

Evita, bondkatt, f-07, gråvit, dotter till Tindra.
Evitasep-08.jpg

Mira, birma/norsk skogkatt, f-06, brunspräcklig.
M3.jpg

Pricken, bondkatt, f-07, brunspräcklig med vita tecken, dotter till Mira.
Prickentoffla.jpg

KL Har ni inte begripit att huskatter är döende o sjukliga för att de inte är utsatta för samma avelshygieniska program som raskatterna.
PL

*snor knapp*
Här är min tjej, Ella, hon blir 11 månader nu i april alltså snart stora flickan, född 080508.
DSC_0327.jpg

Har du missat alla trådar där raskattsfolket ansern det totalt fel att avla på annat än raskatter???
Är det patetsiskt att att anse att huskatten är den genetiskt viktiga vaianten????
PL

Förlåt Gnist för OffT

Fast då får du väl ändå titta på varför de anser att de är fel att avla på annat än raskatter också.
Är det för att huskatterna ofta är otestade för ärftliga sjukdommar? Är de för att de behandlas som en slit och släng-vara i dagens samhälle? Eller är de för att många huskatter redan finns utan hem och man kanske tycker att det problemet ska lösas innan man börjar avla på dessa katter?

Katten i dagens samhälle har ingen status, just pga den hemlösa delen av huskatter som finns i Sverige, katten betraktas av väldigt många som en slit och släng-vara, när den inte passar kan man kasta ut den och köpa en ny. Lös det problemet innan man börjar avla på huskatter.
http://www.katter.nu/kattstatus/ - Mycket intressant sida.

Ska man avla så kan man göra det på samma grunder som raskatten, kanske inte med en specifik standard, men katterna ska testas, registreras och ID-märkas. Dock görs inte det på de som avlar med huskatter, utan de gör det enbart för sin ekonomiska vinningsskull. Detta är dock bara min åsikt och du är välkommen att skapa en ny tråd inom ämnet eftersom den här tråden handlade om att visa upp sina huskatter, den har inget med huskatts/raskatts diskusionen att göra.

Har du missat alla trådar där raskattsfolket ansern det totalt fel att avla på annat än raskatter???
Är det patetsiskt att att anse att huskatten är den genetiskt viktiga vaianten????
PL

Men vad har ditt märkliga uttalande att göra i denna tråden där vi huskattsägare visar upp våra katter? Det är ditt agerande och inte dina åsikter som är patetiskt.

ps din "?" knapp har hakat upp sig

PL
:bow: :bow:

Första gången jag bowar dig tror jag. :angel:

Lite KL..

Idag har jag lämnat Radar (som är en tjej men ändå heter Radar) hos veterinären för kastrering. Den mest ynkliga lilla kattan jag har, så försiktig och skygg, sa inte ett ljud i bilen trots att hon fick sitta i buren i över 30 minuter. Bara när matte lämnade henne själv jamade hon en smula och när veterinären tog henne från mamma inne på kliniken. Min lilla, lilla flicka. Stackars liten. Nu sitter hon där aldeles själv.

radarkastr3.JPG
radarkastr1.JPG

Jag har dock anledning att tro att hon inte var helt tillfreds med bilfärden för hon gjorde några försök att få tag i handbromsen.
handbroms.JPG

Hon har sin syster att skylla, som gått o blivit på tjocken trots p-piller. Självklart var jag naiv och tänkte att "det är nog bara hormoner som spökar" och väntade. Nu har hormonsvägningarna börjat bidra till fosterrörelser så vi väntar garanterat ungar om 2-3 veckor. Nice.....

Senast ändrad:

Här är familjens överhuvud, Tusse. 15 år gammal i år...
En underbar katt som jag haft sen jag var fyra. Min prins!

Och så min lilla morrhoppa som är världens mest egna katt.. Men ack så älskad!
Lilla tjejen

*KL*

Min "lilla" kille som jag hämtade hem idag, Lucas 10 månader gammal. Tänkt att bli en kompis till min raggis och en underbar familjemedlem och kanske så småningom en utställningsmisse lite då och då beroende på vad han kommer tycka om det :) Först och främst ska han bli van vid sin nya miljö och så får vi se om han blir lite mer framåt av sig sen.

26777102.jpg

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 173
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 466
Senast: Calmiche
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 544
Senast: Asko
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka