W

Wyoming

Jag har haft kaniner i många år tidigare när jag bodde hemma, men jag blir som sugen på att skaffa en igen. Är det någon här som är student och bor i liten lägenhet som har kanin? Hur funkar det? Min första kanin var som en hund och skulle vara perfekt att ha som huskanin, medan min andra kanske inte hade varit lika kul, inte lika aktiv och intresserad av människor.

Skriv och berätta!

Sv: Huskanin?

Jag är student på heltid och har en kanintjej, Molly, på 1 1/2 år. Vi bor ihop på 40 kvadratmeter och det fungerar jättebra! När jag är hemma är hon lös i hela lägenheten med mig, så jag har kaninsäkrat allting tex. med kabelskydd och så. Hon är precis som du beskrev din förra kanin, som en hund, följer med mig och håller koll på mig. Busar och hittar på små hyss. Hon älskar när vi får besök och får en ny person att kolla in.

På min utbildning har jag rätt så mycket tid till eget arbete så för det mesta är jag hemma och pluggar vilket är perfekt för då har vi sällskap av varandra nästan hela dagarna. Det är härligt att ha någon att gosa eller busa lite med när man behöver en paus i pluggandet.

Sv: Huskanin?

Åååh.. vad underbart det lät! Jag har nog ett par år kvar tills jag flyttar hem igen och kan skaffa kanin, men då vet jag iaf att det går!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 197
Senast: Maniac123
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 871
Senast: Scata
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 982
Senast: KesoNeso
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.