Husdrömmen som blev en mardröm

Om din byggare tittat på tv idag så är han nog lite orolig nu,HD gav idag rätt till en man som ansåg att hans byggare saltat räkningen på hur många timmar dom varit hos honom.HD bestämde att det är byggaren som ska bevisa hur han kom fram till summan.

Vilket program? Skulle vilja kolla på det (om tiden finns någon gång )
 
Jag för min del skulle aldrig vara med i "Arga snickaren".
Vidrigt att bli utskälld i tv och medverka i någon slags gottande socialporr. :mad:
Osympatiskt program från början till slut. :wtf: Har slutat titta för flera år sedan.

Bygglov känns väl mer ok, kanske.
Men konstigt att dom får dela information hur som helst. :confused:

För övrigt @saint__anger jag förstår att du inte mår bra. :heart
Med den stressen du (ni) levt under så länge så är det inte konstigt att din hälsa tar stryk.
Jag hoppas att du kommer må bättre snart. :heart

Nej, arga snickaren blir det inget av.
Såg dock att bygglov har sin ansökan öppen igen. Man kanske skulle testa att söka en gång till? Men har inte så stora förhoppningar att komma med.

Måendet är de sådär med :/ Har bra och dåliga dagar. Ibland känns det som att jag ska svimma sittandes och nu ikväll fick jag ont i bröstet och jobbigt att andas :/

Provsvaren borde dyka upp i brevlådan vilken dag som helst. Så får vi se vad de visar.
Loggade in på 1177 och kollade provsvaren men fattar nada och kan inte tyda dem

Tack för omtanken <3
 
Nej, arga snickaren blir det inget av.
Såg dock att bygglov har sin ansökan öppen igen. Man kanske skulle testa att söka en gång till? Men har inte så stora förhoppningar att komma med.

Måendet är de sådär med :/ Har bra och dåliga dagar. Ibland känns det som att jag ska svimma sittandes och nu ikväll fick jag ont i bröstet och jobbigt att andas :/

Provsvaren borde dyka upp i brevlådan vilken dag som helst. Så får vi se vad de visar.
Loggade in på 1177 och kollade provsvaren men fattar nada och kan inte tyda dem

Tack för omtanken <3
Jag har läst på en hel del om provsvar, så vill du ha hjälp att tolka så skicka ett PM!
 
Nej, arga snickaren blir det inget av.
Såg dock att bygglov har sin ansökan öppen igen. Man kanske skulle testa att söka en gång till? Men har inte så stora förhoppningar att komma med.

Måendet är de sådär med :/ Har bra och dåliga dagar. Ibland känns det som att jag ska svimma sittandes och nu ikväll fick jag ont i bröstet och jobbigt att andas :/

Provsvaren borde dyka upp i brevlådan vilken dag som helst. Så får vi se vad de visar.
Loggade in på 1177 och kollade provsvaren men fattar nada och kan inte tyda dem

Tack för omtanken <3
Nä, Arga snickaren skulle kännas helt horribelt i ert fall. :confused:
Ni verkar ju inte direkt ha vare sig samarbetssvårigheter när det gäller varandra eller problem med att komma till skott.
Tvärtom, ni har ju jobbat (för) hårt och samarbetar jättefint, vad jag har förstått i alla fall.

Bra att du har kollat upp dig.
Dina symtom som du beskriver KAN vara ångest också, vilket inte skulle vara otroligt med den press ni levt under.
Tänk egentligen, det är tidspress, ekonomisk press, mycket att göra-press och nu konflikt angående fakturan. Förutom det har ni två små barn också.

Jag tycker så himla synd om er, faktiskt. :heart
Kanske låter lite provocerande att säga så men jag menar verkligen väl.
Var rädd om dig! :heart
 
Nä, Arga snickaren skulle kännas helt horribelt i ert fall. :confused:
Ni verkar ju inte direkt ha vare sig samarbetssvårigheter när det gäller varandra eller problem med att komma till skott.
Tvärtom, ni har ju jobbat (för) hårt och samarbetar jättefint, vad jag har förstått i alla fall.

Bra att du har kollat upp dig.
Dina symtom som du beskriver KAN vara ångest också, vilket inte skulle vara otroligt med den press ni levt under.
Tänk egentligen, det är tidspress, ekonomisk press, mycket att göra-press och nu konflikt angående fakturan. Förutom det har ni två små barn också.

Jag tycker så himla synd om er, faktiskt. :heart
Kanske låter lite provocerande att säga så men jag menar verkligen väl.
Var rädd om dig! :heart

Hahahaha, tapetsera är något jag och sambon INTE kan göra tillsammans :p Slutade med bråk varje gång :D
Men resterande saker har fungerat bra att samarbeta för det mesta. Är förvånad att vi inte är mer osams med tanke på hur sjukt envisa är båda två.

Stress kan nog vara en stor orsak till att jag mår som jag gör. Glömde dock nämna den detaljen för läkaren... är så glömsk. Hade en lång lista med mig på symtom men orkade inte rabbla upp alla då hon hade svårt att förstå vad jag sa.

Tack <3 Tar inte illa upp. Vi har haft extrem otur, men det finns dem som har det värre. Vi har i alla fall tak över huvudet nu och förhoppningsvis ett regntätt hus.
 

Tack :) Sambon lyckades googla fram igår. Jag ska läsa på mer om detta sen.
Det är i varje fall väldigt positivt för oss att HD har dömt på detta sätt. Det kan få Tingsrätten att tänka om och kanske granska fallen mer inriktade mot "köparen". Förut har det vart många fall där utövarna vunnit för att "köparen" inte orkat driva på.
 
Påminn senare, måste komma på hur man gör för att kopiera provsvaren från 1177
Ta kort med telefonen? Eller ta en printscreen? Eller skriv ner på ett papper och ta kort ;)
Viktigt att ha med referensvärdena då olika labb använder olika referensvärden och siffrorna därmed betyder olika saker.
 
Stress kan nog vara en stor orsak till att jag mår som jag gör. Glömde dock nämna den detaljen för läkaren... är så glömsk. Hade en lång lista med mig på symtom men orkade inte rabbla upp alla då hon hade svårt att förstå vad jag sa.
Hahah smart, kan ju fota av bilden :p Hjärnkontoret vill inte riktigt samarbeta idag. Tur ni kan styra upp det åt mig ;)
Typiska stress-tecken... var rädd om dig!! :heart
Ta nu en sak i taget när ni faktiskt har tak över huvudet.
Kram!! från Scata som följt ditt hus-bygge och elände på behörigt avstånd och inte haft något att tillföra i tråden förens nu ;)
 
Det här året fortsätter med den extrema oturen.
Äldsta dottern började få stora och oförklarliga blåmärken över hela kroppen. Senaste 3 dagarna kom 2st som var 5x5 cm och ett satt på sidan av foten. Kom under natten.
Sökte till vårdcentralen i fredags och fick remiss till akuten för att ta blodprov. Blev kvar på akuten 7 timmar för trombocyt provet var dem tvugna att ta om. Var på gränsen att vi skulle bli inlagda. Tillslut vid 8 på kvällen fick vi åka hem iaf. Fått diagnosen ITP och måste tillbaka på Söndag för nya prover. Hennes trombocyt värde var strax under 20. Har vi tur klarar hennes kropp av att reparera sig självt, i annat fall blir de medicinering eller blodtransfusion.
Kommer bli många blodprov framöver för henne :/ stackars liten
 
Det här året fortsätter med den extrema oturen.
Äldsta dottern började få stora och oförklarliga blåmärken över hela kroppen. Senaste 3 dagarna kom 2st som var 5x5 cm och ett satt på sidan av foten. Kom under natten.
Sökte till vårdcentralen i fredags och fick remiss till akuten för att ta blodprov. Blev kvar på akuten 7 timmar för trombocyt provet var dem tvugna att ta om. Var på gränsen att vi skulle bli inlagda. Tillslut vid 8 på kvällen fick vi åka hem iaf. Fått diagnosen ITP och måste tillbaka på Söndag för nya prover. Hennes trombocyt värde var strax under 20. Har vi tur klarar hennes kropp av att reparera sig självt, i annat fall blir de medicinering eller blodtransfusion.
Kommer bli många blodprov framöver för henne :/ stackars liten
Ibland känns det verkligen som all världens otur förföljer en, beklagar verkligen eländet. :(
 
Tror jag själv måste söka till läkaren igen. Har som små blodprickar på lår, mage och bröst. Trycker man så kommer det ut blod. Kanske nå blodkärl som är trasiga?
 
Hahahaha, tapetsera är något jag och sambon INTE kan göra tillsammans :p Slutade med bråk varje gång :D
Men resterande saker har fungerat bra att samarbeta för det mesta. Är förvånad att vi inte är mer osams med tanke på hur sjukt envisa är båda två.

Stress kan nog vara en stor orsak till att jag mår som jag gör. Glömde dock nämna den detaljen för läkaren... är så glömsk. Hade en lång lista med mig på symtom men orkade inte rabbla upp alla då hon hade svårt att förstå vad jag sa.

Tack <3 Tar inte illa upp. Vi har haft extrem otur, men det finns dem som har det värre. Vi har i alla fall tak över huvudet nu och förhoppningsvis ett regntätt hus.
Jag hoppar in nu och har inte läst allt du skrivit, du är inte utmattad då? Lås på lite och se om det stämmer, jag håller tummarna att du slipper det!
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 130
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 311
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 374
Senast: Calmiche
·
Hemmet För flytt. Ett stort steg från hyresrätt till egen villa. Den 16 januari får vi nycklarna till vårt eget lilla fina hus, ett väl...
Svar
4
· Visningar
1 129
Senast: Solvira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Unga brottslingar
  • Tjockistråden 4
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp