Husdrömmen som blev en mardröm

Det här året fortsätter med den extrema oturen.
Äldsta dottern började få stora och oförklarliga blåmärken över hela kroppen. Senaste 3 dagarna kom 2st som var 5x5 cm och ett satt på sidan av foten. Kom under natten.
Sökte till vårdcentralen i fredags och fick remiss till akuten för att ta blodprov. Blev kvar på akuten 7 timmar för trombocyt provet var dem tvugna att ta om. Var på gränsen att vi skulle bli inlagda. Tillslut vid 8 på kvällen fick vi åka hem iaf. Fått diagnosen ITP och måste tillbaka på Söndag för nya prover. Hennes trombocyt värde var strax under 20. Har vi tur klarar hennes kropp av att reparera sig självt, i annat fall blir de medicinering eller blodtransfusion.
Kommer bli många blodprov framöver för henne :/ stackars liten
Beklagar verkligen! :(
Det verkar aldrig ta slut.....

Ni har gjort ett jättejobb med huset.
Nu är det dags att bara ta hand om er själva och verkligen koppla bort allt arbete i huset. Jag hoppas det går...... :heart

Håller tummarna för barnet. :heart
Jag tycker också att du borde få till läkaren, för det du beskrev med blodprickarna låter inget trevligt alls. :crazy:
 
Snart hemma från akuten igen. Setat där sen kl 10. Proverna var ännu sämre och vi fick även åka till labbet och ta ett prov direkt där. Värdet var nere på 9 nu.
Sen tillbaka till barnakuten och vänta på läkaren. Fick tillslut åka hem.
Återbesök på torsdag, förhoppningsvis i enköping istället.
Får hon 3 stora blåmärken till, börjar blöda eller klagar att hon har ont någonstans blir de till att sitta på akuten igen.
Alicia blir hemma från dagis hela veckan i alla fall. Har beställt massa pyssel från jobbet så ska dit och hämta det imorgon. Gäller att hitta på lugna saker att göra. Hon vill gärna härja runt mest
 
Snart hemma från akuten igen. Setat där sen kl 10. Proverna var ännu sämre och vi fick även åka till labbet och ta ett prov direkt där. Värdet var nere på 9 nu.
Sen tillbaka till barnakuten och vänta på läkaren. Fick tillslut åka hem.
Återbesök på torsdag, förhoppningsvis i enköping istället.
Får hon 3 stora blåmärken till, börjar blöda eller klagar att hon har ont någonstans blir de till att sitta på akuten igen.
Alicia blir hemma från dagis hela veckan i alla fall. Har beställt massa pyssel från jobbet så ska dit och hämta det imorgon. Gäller att hitta på lugna saker att göra. Hon vill gärna härja runt mest
Usch vad tråkigt :(
 
Utveckla. Jag skrev att jag inte läste allt och tyckte det jag läst hörde ihop med utmattning, vilket är fruktansvärt och i så fall finns mycket hjälp att få. Vad var det som var så illa med det att jag borde hålla käften?

Det kan kännas respektlöst att läsa hälften av vad som skrivs, och sedan lämna samma reflektioner som redan avhandlats på de sidor som inte är lästa.

Ungefär som att lyssna på hälften någon säger, sedan bryta in och köra ett race med det som redan diskuterats när man inte lyssnat.
 
Det kan kännas respektlöst att läsa hälften av vad som skrivs, och sedan lämna samma reflektioner som redan avhandlats på de sidor som inte är lästa.

Ungefär som att lyssna på hälften någon säger, sedan bryta in och köra ett race med det som redan diskuterats när man inte lyssnat.
Tråden är nu på 38 sidor. Hur många sidor måste man läsa för att få lov att skriva?

Dessutom skrevs det inget som förtjänade att få ett håll käften. Hade det inte räckt med ett vänligt "TS mår mycket sämre än så"?
 
Det kan kännas respektlöst att läsa hälften av vad som skrivs, och sedan lämna samma reflektioner som redan avhandlats på de sidor som inte är lästa.

Ungefär som att lyssna på hälften någon säger, sedan bryta in och köra ett race med det som redan diskuterats när man inte lyssnat.
Jag är själv diagnostiserad med utmattningssyndrom sen i augusti, så jag vet vad det innebär. OM trådskaparen bara är på gränsen till utmattad och kan få hjälp så skulle jag verkligen vilja att hon får det, innan det är "för sent". Jag är dock ingen läkare så jag flikade in med ett tips bara. ber om ursäkt till ts om hon tagit illa upp såklart.
 
Jag tycker verkligen inte att vi ska kapa hela tråden för att diskutera en alternativ tolkning till något som nu är förtydligat tre gånger.
Nä det väl bäst att vi låter bli (till det uttrycket borde det inte finnas så många alternativa tolkningar som behöver förtydligas)
 
Snart hemma från akuten igen. Setat där sen kl 10. Proverna var ännu sämre och vi fick även åka till labbet och ta ett prov direkt där. Värdet var nere på 9 nu.
Sen tillbaka till barnakuten och vänta på läkaren. Fick tillslut åka hem.
Återbesök på torsdag, förhoppningsvis i enköping istället.
Får hon 3 stora blåmärken till, börjar blöda eller klagar att hon har ont någonstans blir de till att sitta på akuten igen.
Alicia blir hemma från dagis hela veckan i alla fall. Har beställt massa pyssel från jobbet så ska dit och hämta det imorgon. Gäller att hitta på lugna saker att göra. Hon vill gärna härja runt mest
Jag håller tummarna för snar bättring för den lilla. Det vore nog väldigt bra om du kunde få ett läkarbesök själv också. Ta hand om er!
 
NU har jag löst hela tråden, vad jag såg så har utmattning inte diskuterats tidigare. Googla utmattningssyndrom, fråga din läkare om det. Tycker din beskrivning kan passa in på det, hoppas du och resten av familjen börjar må bättre snart! Ni har gjort ett otroligt jobb, jag är imponerad!
 
Alicia blir hemma från dagis hela veckan i alla fall. Har beställt massa pyssel från jobbet så ska dit och hämta det imorgon. Gäller att hitta på lugna saker att göra. Hon vill gärna härja runt mest

Hur har det gått för dig? Du hade också lite hudproblem vad jag förstod (eller missförstod?). Ni måste vara rädda om er. Husrenovering är långtidsprojekt - ett maraton, inte sprintlopp. Även om det är frestande att bli klar snabbt, är det mindre bra att bli långtidssjuk på kuppen.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 130
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 311
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 371
Senast: Calmiche
·
Hemmet För flytt. Ett stort steg från hyresrätt till egen villa. Den 16 januari får vi nycklarna till vårt eget lilla fina hus, ett väl...
Svar
4
· Visningar
1 129
Senast: Solvira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp