Så länge jag jobbar heltid så vill jag i alla fall bo i lägenhet och inte behöva bry mig om trädgård och annat fix. Sen får vi se.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Titta på TV? De flesta i lägenhet brukar ha massor av kanaler så det aldrig tar slutJag vet ju inte vad jag skulle göra om jag bodde i lägenhet. Hur fördriver man tiden? Man kan ju inte ens gå ut och lägga sig i hängmattan eller sätta sig ute med en kopp kaffe/the.
Nånstans tror jag att man är antingen en husperson eller lägenhetsdito. Som typ hund- eller kattmänniska
Jag blir galen av lägenhetslivet. Jag är beroende av att ha natur runt mig. Så fort man stängt ytterdörren är man inte länge hemma.
Jag har en liten trädgård på baksidan och uteplats på framsidan så jag visst sitta ute om jag vill. Men jag är inte hemma ensam särskilt mycket. Oftast har jag besök eller besöker någon, eller är ute på minisemester över helgen.Jag vet ju inte vad jag skulle göra om jag bodde i lägenhet. Hur fördriver man tiden? Man kan ju inte ens gå ut och lägga sig i hängmattan eller sätta sig ute med en kopp kaffe/the.
Det finns ju lägenheter med trädgård? Inte så stora.Jag vet ju inte vad jag skulle göra om jag bodde i lägenhet. Hur fördriver man tiden? Man kan ju inte ens gå ut och lägga sig i hängmattan eller sätta sig ute med en kopp kaffe/the.
Nä fy! Jag avskyr att titta på tv. Jag äger ingen tv och vill inte ha någon heller. Enda gången jag ser på tv (via datorn) är på julafton.Titta på TV? De flesta i lägenhet brukar ha massor av kanaler så det aldrig tar slut
Jag vill odla träd och buskar och perenner. En odlingslott är ointressant. Jag drömmer förvisso om att odla min egen mat, men jag klarar inte av att ta hand om skörden. Så det är nog ingen idé.Det finns ju lägenheter med trädgård? Inte så stora.
Man kan ha odlingslotter om man gillar sådant, det har två anhörig till mig och de odlar MÄNGDER.
Jag dyker nästan varje helg, går ofta på museum, är ute i naturen och sover/ lagar mat, går promenader /äventyr. Sitter på min inglasade balkong och dricker gt och pysslar om mina växter.
Idag har jag tex åkt och tittat på en sjö, handlat skidor på en loppis och pjäxor på en annan (180 spänn totalt). Möblerat/byggt om hos mina möss. Hoppas lite väl optimistiskt att det ska bli nån snö här i åt.
Ligger nu och tittar på tv.
Jag vet ju inte vad jag skulle göra om jag bodde i lägenhet. Hur fördriver man tiden? Man kan ju inte ens gå ut och lägga sig i hängmattan eller sätta sig ute med en kopp kaffe/the.
Jag tittar på tv, men via streamingtjänster så att man kan välja vad och när man vill se saker.Nä fy! Jag avskyr att titta på tv. Jag äger ingen tv och vill inte ha någon heller. Enda gången jag ser på tv (via datorn) är på julafton.
De har har ju en massa Bärbuskar och perenner? Och odlar mat och blommor.Jag vill odla träd och buskar och perenner. En odlingslott är ointressant. Jag drömmer förvisso om att odla min egen mat, men jag klarar inte av att ta hand om skörden. Så det är nog ingen idé.
Tack för svar. Nu tänkte jag främst på bostadsrätt vs hus och inte hyrd lägenhet. Tror det skiljer sig mkt beroende på var man bor, som du också indikerar.För mig är det definitivt det. Men då ska tilläggas att jag bor i en ganska liten kommun där huspriserna inte är så förfärliga. Bostadsrätter är ganska dyra pga bostadsbrst så det är inte mycket billigare attköpa en tvåa/trea än att köpa ett litet hus på landet utanför.
Mina kostnader för att driva huset och betala av lånet understiger med marginal hyran i en tvåa i stan intill. Stan är så liten att jag skulle behöva ha bil även om jag bodde där.
Amortering och underhåll betraktar jag som sparande. Hyra går ner i nån annans ficka. Jag sänkte mina månadskostnader med en tusenlapp när jag flyttade från hyresrätt till eget hus 2012.
I stor stad blir läget ett helt annat.
Jag orkar inte flänga omkring.Man kanske hellre tillbringar tid hemifrån? Och tiden hemma går åt till att äta, laga mat, ta det lugnt i soffan.
Hade jag varit intresserad av att bli matad med tv-program hade jag nog hittat det själv. Men jag saknar intresse. Jag tittar sällan ens på youtube. Det är så sjukt ansträngande att behöva koncentrera sig på något program.Jag tittar på tv, men via streamingtjänster så att man kan välja vad och när man vill se saker.
Det finns ju massa program om odling och trädgård om man gillar sånt.
Ur kan du titta på gratis via datorn, det finns ett intressant serie om hästar och Ryssland just nu. Speciellt inslagen med den stenhårda tanten och hästarna i sibirien är underbar.
Jag vill ha en skogsträdgård med valnötter och hassel och persika och aprikos och och och....De har har ju en massa Bärbuskar och perenner? Och odlar mat och blommor.
Nä det kanske inte är något för dig, men det går definitivt att odla "rejält" och på lång sikt även om man bor i lägenhet, de har nog haft lotterna i 10-15 år nu?