Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill ha okej ridvägar, inget behov i milsvid skog osv men bra grusvägar är ett måste!
Bor på slätten och har rundor som är mellan 3 och 11 km, varierat med asfalt, grus och grusvägar.
Vill kunna galoppera flera kilometer utan att behöva bryta av.
Vill jag rida i skog eller på stranden åker jag iväg.
Ja så känner jag med, vill ha långa grusvägar. Har insett att just skogsstigar inte är viktigt alls, är livrädd för björn och det har vi här. Så vill gärna ha det lite öppet så man ser överallt.
Jag är bara medryttare nu så har ju inte hästen på heltid, i perioder går det flera veckor utan att jag rider ut och ibland rider jag bara ut. Beror på årstid, underlag ute och lite annat. Vi har fler alternativ än grässlingan men för min del blir det ofta att jag rider där ändå. Finns en liten skog med stigar och så finns det lite grusvägar och även asfaltsväg. Man kan även rida iväg en bit för fler alternativ.Det där tycker jag är helt fascinerande! Hur ofta rider du ”ut”? Hur många varv rider du då?? (Jag tänker att 1 km är lagom framskrittning inför arbete på ridbana/ridhus, skrittar fram längre vid uteritt). Hur tänker du angående hållbarhet?
Ingen möjlighet till skritt på hårt underlag?
Fast lite beroende på bland annat hur långt "långt avstånd" till grannar och butik är, så kan det vara en rätt besvärlig kombination att hitta, tänker jag? Centralt, med utrymme för hästar, och inte för dyrt.....Vi kan kompromissa massor, har inte så mycket krav mer än att läget helst ska vara så det går att träna hästar och hundar och inte vara mitt ute i ingenstans (då menar jag verkligen ensam utan grannar eller butik på långt avstånd) och att bostadshuset ska vara beboeligt, renovering/utbyggnad/bygga nytt är vi med på om priset är ok.
Men antingen så har gårdarna kostat såpass mycket att det inte finns marginal till större renovering, och så visar det sig att bostadshuset behöver totalrenoveras/byggas ut/rivas och bygga nytt...
Eller så har bostadshuset varit perfekt men placerat på helt fel ställe.
Fast lite beroende på bland annat hur långt "långt avstånd" till grannar och butik är, så kan det vara en rätt besvärlig kombination att hitta, tänker jag? Centralt, med utrymme för hästar, och inte för dyrt.....
Bortsett från att jag föredrar att ha vettiga uteridningsmöjligheter till vardags så tänker jag också på den dag man står med konvalescent tex och ska skritta igång i en evighet - vill man göra det på landsväg?
Absolut men visst fan händer det ändå...Risken för konvalescent är förhoppningsvis mindre med ordentliga uterittsmöjligheter.
Uteritter skyddar en ju inte från div trauman och olyckor..Risken för konvalescent är förhoppningsvis mindre med ordentliga uterittsmöjligheter.
Självklart. Det är ju hästar...Absolut men visst fan händer det ändå...