Hur vet om ett sto väntar på ett föl?

Sv: Hur vet om ett sto väntar på ett föl?

Fast även en dålig ägare måste väl veta om stoet gått med några hingstar äldre än 6 mån det senaste året??

Det kan ju också vara så att hon fått undermåligt foder och har proteinbrist eller är full med mask.
 
Sv: Hur vet om ett sto väntar på ett föl?

Har haft ett större antal dräktiga ston, aldrig känt några fosterrörelser som jag helt kunnat garantera varit just det, däremot mängder av tarmrörelser som man mycket lätt kan missta för fölsparkar... har känt vad jag trott varit fosterrörelser på ett dräktigt sto, och minuten efter känt exakt samma rörelse på ett garanterat odräktigt sto ...
Så det är definitivt inget sätt att avgöra om ett sto är dräktigt på eller inte! Man kan göra ett mycket enkelt blodprov för att mäta hormonhalten, men det går inte alltför sent i dräktigheten.

Så för dig är det nog bara att vänta och se!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 292
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 491
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 043
Senast: Ridinglady
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 503
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp