Hur vet man vilken valp man ska ha?

Sv: Hur vet man vilken valp man ska ha?

Som jag skrev i den andra tråden så har undersökningar visat att det inte finns något samband mellan valpens beteende i valplådan och dess beteende i vuxen ålder. Så jag skulle snarare gå efter det utseendemässiga, även om också det kan ändra sig mycket.

kl

Uppdaterar lite, har varit på datorfri semester å åkt skidor, måste ju passa på innan man blir "mammaledig".

Hade planer på att låta uppfödare välja. Men så hade jag vägarna förbi kenneln igår på väg hem från fjällen och tror att jag har bestämt mig. Det blir tvåan, tror jag. Valparna har hunnit vara ute för första gången nu och den lugnare av dem var helt plötsligt tuffast i gänget. Och den som varit mer framåt inne var inte långt efter, glada och inte det minsta rädda. De är enligt uppfödaren väldigt lika i sättet och hon rådde mig att välja den jag kände mest för. Och även om jag först kände att man fick mer kontakt med 1:an så tror jag att det var mycket för att den satt mest still. 2:an slickar en på näsan och petar på en med tassen och vill kolla vad man gör, inte bara sitta hos en när man lyft upp henne.

Så på lördag flyttar hon hit! Nu återstår bara det att välja namn. Velar mellan Singi och Senja, vad tror ni? nåt ytterligare förslag?

Tack för kloka råd.
/M

Jag tycker du ska välja nåt "finskt" namn, som slutar på -ja(Senja, Tuija, Tarja ) , eller Virpi...typ.....

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
926
Senast: inverterad
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 498
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar