Hur vet man om lädret är obehandlat?

eldkyss

Trådstartare
HIttade en balsamspray som verkade bra men det står att det inte är lämpligt för obehandlat läder, velour eller nubuckläder. Vad innebär det? Hur vet man om man har den typen av läder? Det gäller en loksele och några vita huvudlag.

HIttade en balsamspray som verkade bra men det står att det inte är lämpligt för obehandlat läder, velour eller nubuckläder. Vad innebär det? Hur vet man om man har den typen av läder? Det gäller en loksele och några vita huvudlag.

Tror få hästartiklar är behandlade, det görs väl mest på typ väskor och jackor.

Nästan alla träns osv du köper är behandlade om de är färgade :) råläder, naturfärgat läder och en del med råa kanter kan vara obehandlade :) och sådant som är strävare i konsistensen, mer som mocka och nubuck

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
981
Senast: tara
·
Fritid Håller på att rensa här hemma för att sälja sånt som inte används, och hittade då en låda tyg. Baserat på vad som står på lådan måste...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 176
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka