Hur vet jag hur gammal sadeln är?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jeslin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 2 054
J

jeslin

Har precis köpt en begagnad Zaldi Atlanta, men säljaren hade själv köpt den begagnad och visste inte hur gammal den är. Är det så att man kan se på sadelns nummer hur gammal den är? Numret börjar på 98 - betyder det då att den är tillverkad 1998?

Sen undrar jag... tycker ni jag gett för mycket när jag betalat 6000 kr för denna sadel? Den är i jättefint skick och omstoppad för två år sen och ej använd senaste året. Jag fick med en jättefin lädergjord.
Frakten betalade säljaren.

Sv: Hur vet jag hur gammal sadeln är?

Så länge den är i fint skick så kan det vara ett bra pris.
Det är möjligt att den är tillverkad 98. Vilka mer siffror står det i vilken ordning och var?

Ang priset så jag sålde min Atlanta från 99/00 (köpt i dec 99) för 7000 kr i december 2004. I behov av omstoppning men annars i jättefint skick.

Så nej, jag tycker inte du gett för mycket.

Eftersom jag inte har min kvar, och skickade med alla papper med den så kan jag tyvärr inte hjälpa dig angående numret.

Kollade på kompisens sadel (samma märke och modell) som enligt papper är från 2001. Dennas nr börjar på 00 så då stämmer det inte?

inköpt 01 eller tillverkad 01?
zaldi borde ha någon hemsida dit man kan maila och få svar...

Liknande trådar

Utrustning Vi ska köpa en ponny som hos nuvarande ägare enbart rids i dressyr och de har därför inte satsat på hoppsadel till honom utan köpt en...
Svar
13
· Visningar
4 185
Senast: Harbor
·
Ekonomi & Juridik Jag köpte en sadel via en nätbutik.(ny) När jag öppnade paketet ser jag att den inte alls är som jag förväntat mig. Jag ringer till... 2
Svar
31
· Visningar
4 148
Senast: ZaNdRoRiA
·
Ekonomi & Juridik Risk för att det blir en lång historia. Jag köpte en fyraårig häst från tyskland förra året. Jättefin och vi funkar bra ihop, alla... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
16 270
Senast: SusieQ
·
Hästmänniskan Hej på er alla! Jag har en fundering och jag känner att det vore fint att få lite objektiva synsett på den, så jag kastar ut en tråd... 2
Svar
21
· Visningar
2 245
Senast: mctucker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka