Hur vet jag att hundpensionatet är bra?

P

Pip

Måste hitta någon stans att lämna hundarna när vi ska på bröllop i början av augusti. Har aldrig lämnat bort hundarna så förut, så hur vet man att det är ett seriöst ställe?
Tyvärr har stället som jag blivit rekomenderad semesterstängt hela juli och eftersom vi ska bort 9-10 augusti så vågar jag inte vänta och chansa på att det ska finnas plats.

// Pip

Sv: Hur vet jag att hundpensionatet är bra?

Ingen som lämnat sin hund på pensionat någon gång:confused:

Hmm.. funderar på vart du bor?
Jag vet ett kanonställe i Västerås, men det kanske är långt dit? Är folk jag känner som har det o där får hundarna komma in i huset o t.o.m sova i sängen om de inte mår bra i hundhuset. (beror på ägarens åsikt naturligtvis)
Hundens trivsel är "prio" 1 :bow:

Det låter ju väldigt fint, mina sängnissar till whippets skulle nog gilla. Hittills har alltid föräldrar eller svarföräldrar kunnat ställa upp om man ska vara borta en lite längre tid, men man vet ju aldrig. Ska försöka komma ihåg att leta upp denna tråd ifall det blir akut nån gång, o skicka PM till dig.

Jag hade ju helst lämnat bort min hund till ngn jag känner lr så om jag åker bort men annars är nog dom flesta hundpensionaten bra.Dom är ju godkända av SKK mm..

Ska sj jobba på pensionat i sthlm hela sommaren. Ring runt och prata med ägaren, dom ska vara godkända av skk. Be gärna om att få åka dit och besöka stället. Dom flesta hundar brukar trivas bra efter ett litet tag. Annar kan man ha en nödperson som kan hämta hunden om pensionatsägaren anser att hunden inte mår bra av att vara där... Men det händer väldigt sällan.

Måste hitta någon stans att lämna hundarna när vi ska på bröllop i början av augusti. Har aldrig lämnat bort hundarna så förut, så hur vet man att det är ett seriöst ställe?
Tyvärr har stället som jag blivit rekomenderad semesterstängt hela juli och eftersom vi ska bort 9-10 augusti så vågar jag inte vänta och chansa på att det ska finnas plats.

// Pip

Prata med dem, hälsa på och se vad du tycker om personalen och hur det ser ut. Jag hade min hund på pensionat när vi var iväg hela familjen en vecka i slutet av maj och då var hon där som dagishund under 3 dagar månaden innan så vi skulle testa och se så att hon trivdes innan vi åkte iväg.

Västerås blir lite åt fel håll tyvärr, men tack och bock för tipset! Våra hundar skulle säkert stormtrivas där låter det som :D Bröllopet ska vara i Flen/Katrineholms trakten och själva bor vi ca. 3 mil söder om Sthlm.
// Pip

Våra "ordinarie" hundpassare (föräldrarna) är bjudna på samma bröllop :crazy: (Det är min syster som ska gifta sig) Vårat hopp var vår fd. inneboende men naturligtvis så är han utomlands just den helgen annars är han vääääldigt omtyckt av vovvarna :)
// Pip

Ring skk och kolla vilka pensionat som finns eller ta helt enkelt och kolla upp på nätet. Besök deras hemsidor, ring och kolla att de är gk av skk samt miljö och hälsa.

Ett tips som är väldigt bra är att lämna hunden på prov en dag/dygn några veckor innan du skall iväg. På så sätt kan du se om hunden trivs och hunden märker att matte kommer tillbaka för att hämta den, något som gör den tryggare under sin vistelse.

Här är ett pensionat i närgheten av Katrineholm om ni vill ha hunden nära
http://www.kallstugan.se/

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 134
Senast: Pilot
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 268
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 310
Senast: Hermelin
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 537
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023