Hur växer hundar?

Ainon

Trådstartare
Funderar på hur hundar växer.

Vid vilken ålder slutar de ungefär växa på höjden?
När slutar de växa i massa?

Är det skillnad på tiden de växer för en hund av stor ras resp en hund av mindre ras?
Isåfall, hur mycket växer ungefär, säg en schäfer på höjden från 6 mån ålder tills den är fullvuxen? och ungefär hur mycket skulle en 6 månaders Jack russel terrier växa?

Sv: Hur växer hundar?

Vill jag också veta! har min lilla (förhoppningsvis blivande) toypudel hemma, hon är idag 5 månader gammal och 24,5 cm hög. gränsen för toy går på 28 cm.

Sv: Hur växer hundar?

Har följt min dotters lilla taxvalp sen den var 8 veckor. Det som växte först var tassarna, sen höjd och längden. Idag är han drygt året och växer på bredden dvs musklar sig mm. "Färdiga" är de vid ca 18 mån. tills dess räknas de som unghundar. Sen kan det säkert variera lite från ras till ras hur fort de växer. På tal om tassar, se på en schäfervalp, dessa jättetassar som vanglar hit och dit och snubblar på dom är bara underbart.

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 239
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 679
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 247
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden