Hur/Vart rider ni helst? :)

A

aammE

Jag är så himla nyfiken... Vart / Hur rider ni alla allra helst? :D Alltså..
Exempel för "Hur"
- Barbacka etc.

Exempel för "Vart"
- Ridhus :p

Så skriv nu! :bump:

Sv: Hur/Vart rider ni helst? :)

Vart : Har hur mycket fina grus-skogsvägar som helst runtom, bara att välja... kort runda elr lång runda, in i skogen på bra stigar elr lite jobbigare framkomlighet, (tar naturligtvis hänsyn till allt som man ska !) Hoppa över bäckar om man vill... vilket min brorsdotter är mer intresserad av än mej, men tanten måste ju hänga med, fegar jag ur får hon hoppa tillbaka till oss snabbt som sjutton innan min pålle tar sats o hoppar efter.. :) Ja, vi har inga problem med ridvägar iallafall ! Hur : Vad man har lust med för dagen, vanlig allround sadel, bomlös sadel, elr som jag ganska nyligen köpt in, i western sadel, och som med hoppningen så måste tanten ibland hänga med brorsdottern barbacka :) Då brukar jag gnälla o ber om att vi ska rida "lilla rundan"...

Vinter: Ridhus med speglar och en sköön sadel
Sommar: Barbacka, utomhus

Hur?

I bekväma kläder, bra sadel.

Vart?

Överallt, tränar alla moment i naturen. Sällan i ridhus eller på ridbana. Det sistnämnda blir bara på clinics och på tävlingar ;)

Just nu:

Varma, smidiga kläder, isolerat ridhus (sadel) eller en vacker vinterdag (barbacka)

Sommar:

Svala sköna kläder, ut och bada i sjön, sen en härlig galopp på något fält. Sen älskar ju ju när det är dags för hoppträning/tävling :love:

hur: med sadel på min knäpphäst^^

var: jag tillhör den art som ÄLSKAR att sitta och "traggla" i ridhuset/paddocken. Fast det beror också på dagsformen och på hästen. som pappas travare är en mardröm att rida överallt där man måste svänga X)

I skogen med westernsadel!
Gärna långt och i lite knepig terräng, behöver inte nödvändigtvis gå fort även om en busgalopp också kan vara kul:)

Hur : Barbacka eller med westernsadel. Arbetsbyxor och gosig tröja eller thermobyxor och täckjacka. Hellst barbacka med sidepullet, för att vi verkligen ska känna oss fria och öppna.

Var : Ut på äventyr, älskar att leta nya vägar, att ge mig iväg i svårframkomlig terräng och orientera mig rätt. Nån snabb busgalopp blir det med ;)

iih, va mysigt allt låter! ^^
Ska säga vad lite vaad jag gillar ^^

Hur:
- Barbacka el. i superskön sadel (hopp thanks.. ^^) ..

Vart:
- Ute i skogen eller på fält, och så äälskar jag att rida på en hoppbana, mumma! :D

Hur:
skön sadel eller barbacka

Var:
Stranden på de fina sanddynorna eller i vattnet :)

Just nu rider jag bara barbacka runt på olika vägar i byn. Det är så varmt och skönt:D Och det är för mycket snö för att rida i skogen(+ att det inte fin ridhus här). Annars rider jag mest i skogen och på mindre vägar:laugh:

Hur: Just nu gillar jag att rida barbacka när man är så påklädd med tjocka brallor o.s.v. ;)
Var: Nu när snön har packat sig längs alla asfaltsvägar är det superunderlag, men belysning oxå ^^,
Rider ut jämt med min medryttarponny, oftast tar vi det lugnt med mycket skritt och lite trav, supermysigt :)

Hur- i en skön sadel på min underbara unghäst :D

Vart- Lite beroende på vilket humör jag och hästen är på, men i ett ridhus är lite av lyx för oss då vi bara rider i ridhus varannan vecka :)

Hur- när min kille är lugn så helst barbacka. annars älskar jag mina sadlar, känslan i westernsadeln och att kunna ställa sig upp i fältsist i en snabb galopp med allroundsadeln.

Var- skogen, blandningen mellan härliga galoppsträckor och lite svårare terräng.

Jag rider helst dressyr i paddocken (har ej ridhus) i min dressyrsadel :p

Min häst är lite "opålitlig" att rida ut på så det är inte sådär superduperkul.

Annars på "normala" hästar ger jag mig gärna ut rakt ut i skogen och klättrar runt. Med sadel, så man kan sitta perfekt hur kuperat det än blir :)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
2 118
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 693
Senast: Freazer
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 411
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar