Hur varmt behöver det vara i poolen?

trazel

Trådstartare
Som rubriken lyder, hur varmt behöver det vara i poolen för att man ska kunna ta med bebisen ner i poolen en liten stund?

Det handlar bara om ett kort dopp och inget dykande eller något. Bara en liten snabb vända ner i poolen för att svalka lite (och inte doppa huvudet alltså). Har försökt googla men kan inte hitta något annat än när man badar bebisen i badkar/badbalja.

Gäller det samma temperatur i pool (37-38 grader)?

Bebis i fråga är 3 månader.

Sv: Hur varmt behöver det vara i poolen?

På babysim rekommenderar man 34 grader för att bäbisarna ska orka hela tiden. Då vi gick var det dock 31-32 grader flera gånger. Det var ingen fara med den tempen heller, men de flesta orkade inte hela badtiden då (ca 25-30 min) utan vi fick ge oss efter ca 20.

Det är ju inte heller så att bäbisen tar skada av för kallt vatten om du inte är i jättelänge. Gå i och prova. Håll nära dig själv så den får värme av dig. Gå i sakta, kolla hur den reagerar. Det lär märkas om den inte vill alls, eller när den tycker det är nog. Varma dagar kan det säkert vara skönt att svalka av sig även för småisarna.

Hur mycket väger bebisen?
Om det är en frisk och knubbig bebis så är det ju bara att doppa den.
Om det blir för kallt så hör ni det.
Då så skriker den tills att det blir varmt nog igen.

Han vägde 6,1 kg (62 cm) för några veckor sedan. Han är ingen tungviktare, men inte tunn heller. Lagom bebisrund..? ;)

Men dåså.
En stadig bit alltså.

Han kommer att skrika om det blir för kallt, det är bara att lyssna till vad bebisen själv tycker och respektera det så går det bra.

Jag tycker överlag att man underskattar (friska, pigga) bebisars förmåga att själva säga till/visa när det är saker som inte är bra.

Så prova, jag är är ganska säker på att din bebis kommer säga till på ett eller annat sätt om det är för kallt.

Tack för era svar! :)

Grabben är rätt bra på att berätta när något är fel, så jag är ganska övertygad om att han säger till om det är för kallt. Jag tänkte mest om det fanns risk för att de kunde bli nedkylda för snabbt om det inte var "rätt" temperatur i vattnet.

Ett litet kort dopp får det nog bli om det blir lika varmt idag!

Som rubriken lyder, hur varmt behöver det vara i poolen för att man ska kunna ta med bebisen ner i poolen en liten stund?

Det handlar bara om ett kort dopp och inget dykande eller något. Bara en liten snabb vända ner i poolen för att svalka lite (och inte doppa huvudet alltså). Har försökt googla men kan inte hitta något annat än när man badar bebisen i badkar/badbalja.

Gäller det samma temperatur i pool (37-38 grader)?

Bebis i fråga är 3 månader.

plussgrader är bra. Det är bökigt med is. Sen beror det förståss på hur kort ett kort dopp är.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 600
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 563
Senast: Pratsch
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 243
Senast: Amk
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 886
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar