Hur värderar man en travhäst?

Sv: Hur värderar man en travhäst?

Hästen har gått premielopp och kval som tvååring. Är ostartad efter det. Stammässigt är det inte heller så hög klass. En sån häst är idag inte värt mkt.

Första gången den var ute på banan blev den inte godkänd i premielopp.
Andra gången blev den godkänd i premielopp.
Tredje gången blev den godkänd i ett kvallopp.
Den har inte startat. Kvallopp måste man vara godkänd i för att få starta.
Men den kvalade 2007 och behöver göra ett nytt godkänt kvallopp för att få starta eftersom det inte får gå mer än 8 månader mellan godkänt kval och start.

Stammässigt är den inte värd så mycket.

Som jag misstänkte. Kompisens mamma fick veta att hennes fjärdedel var värd ca 1000 kr, då stämmer det kanske rätt bra?

Om man la ut hästen till försäljning så kanske man kan få max 10 000 för den om man har tur. Så den värderingen att en fjärdedel är värd ca 1000 är helt rimlig.

Jag skulle snabbt se till att göra mig av med min del För om hästen står uppstallad hos någon,så kostar den allt några tusen per månad.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 396
Senast: Petruska
·
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 862
Senast: aiquen
·
Trav Tiden går och jag måste boka hingst nu i början av veckan för att inte missa nästa brunst. Velar otroligt mycket mellan olika hingstar...
Svar
3
· Visningar
1 269
Senast: Masse
·
Trav ev ska damen betäckas i vår, beroende på hur hon utvecklas under vintern. Hon ska gå några provlopp nu, är hon bra så kvalas hon och...
2
Svar
22
· Visningar
2 579
Senast: jassica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024