Hur vanligt med mögel?

_Runaway_

Trådstartare
Ni med hösilage, hur vanligt är det att ni påträffar mögel i balen? Jag tycker att var och varannan bal vi har (storbal) har små fläckar. Nu talar vi bara om prickar stora som femkronor, men ändock är det mögel. Tänktre om det är så vamnligt hos andra? det är alltid i ytterlagret, tar man bort det och gräver inåt är det ingenting mer.

Sv: Hur vanligt med mögel?

Nu händer det väldigt ofta att man blandar ihop mögel med jästfläckar, dessa jästfläckar kan vara allifrån prickar till stora fält.

Mögel är luddigt, vitt eller grönt kvittar. Men så fort det ser ut som luddiga fläckar, då är det mögel. Ibalnd måste man granska de ganska ingående, det är väldigt lätt att förväxla om mögelangreppet är i ett tidigt skede.

Om det är jästfläckar, är det då farligt att ge hästarna???

okej, då kanske det inte är mögel alltid. Är jästfläckarna farligt för hästarna att äta?

i var tredje bal brukar man hitta mögel känns det som..

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 844
Senast: Tofs
·
Foder & Strö Ni som har erfarenheter av hö (ej hösilage utan vanligt hö) på storbal, kan ni kanske komma med lite goda råd? Har fått erbjudande att...
Svar
18
· Visningar
4 385
Senast: mackan
·
Övr. Barn Den senaste tiden har jag tänkt en hel del på min barndom, bland annat pga några diskussioner jag haft med min mamma. Jag kommer inte...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
12 460
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar