L
limesquach
Har en liten fundering till er som kan galopp.
Jag och min fru äger ett fullblod
Då vi inte kan något om galopp lämnades denna lillkille till amatörtränare.
Referenser togs från folk innan.
Licingavtal+kontrakt skrevs.
Killen skulle enligt kontraktet användas till galoppträning och galopptävling.
Tränaren skulle under denna tid stå för skötsel innefattande bla avmaskning och vaccinationer.
Det stog också mycket mer bla skulle tränaren regelbundet rapportera hur det gick m.m
Tiden går inget händer, ringer jodå han skall starta får datum och plats.
Vi planerar då givetvis att närvara, kikar i startlisor när det är dags. Hittar inte Killen.
Försöker få tag i tränaren för att få veta vad som hänt, har Killen skadat sig, är han inte i konditon osv
Får inget svar om Killen bara SMS typ har inte tid just nu..
Efter mycket om och men hämtar vi Killen efter viss tid får vi hem passet.
Följande uppdagas vid hemkomst
Annan tränare kom ut och bedömde Killens skick samt att veterinär var ut och kikade
1. Killen i bra hull, dock drogs slutsatsen av både veterinär och tränare att Killen inte gått i galoppträning. Detta då hullet var alldelles för gott samt att muskler saknades.
2. Tränaren har struntat i att vaccinera.
Innebär alltså att Killen varit helt utan skydd här är det alltså bara att börja om från början med alla vaccinationer samt hoppas han håller sig frisk till vaccineringen är klar.
Nu har ju jag och frugan blivit lite "brända" av denna händelse...
Så min undran törs vi lämna bort honom igen för träning?
Vi tog ju referenser på föregående tränare och fick bara höra gott.
Hur garderar man sig för att inte detta händer även nästa gång?
P.s givetvis är vi glada åt att inget hänt Killen och att han kom hem välbehållen
mvh Lime
Jag och min fru äger ett fullblod
Då vi inte kan något om galopp lämnades denna lillkille till amatörtränare.
Referenser togs från folk innan.
Licingavtal+kontrakt skrevs.
Killen skulle enligt kontraktet användas till galoppträning och galopptävling.
Tränaren skulle under denna tid stå för skötsel innefattande bla avmaskning och vaccinationer.
Det stog också mycket mer bla skulle tränaren regelbundet rapportera hur det gick m.m
Tiden går inget händer, ringer jodå han skall starta får datum och plats.
Vi planerar då givetvis att närvara, kikar i startlisor när det är dags. Hittar inte Killen.
Försöker få tag i tränaren för att få veta vad som hänt, har Killen skadat sig, är han inte i konditon osv
Får inget svar om Killen bara SMS typ har inte tid just nu..
Efter mycket om och men hämtar vi Killen efter viss tid får vi hem passet.
Följande uppdagas vid hemkomst
Annan tränare kom ut och bedömde Killens skick samt att veterinär var ut och kikade
1. Killen i bra hull, dock drogs slutsatsen av både veterinär och tränare att Killen inte gått i galoppträning. Detta då hullet var alldelles för gott samt att muskler saknades.
2. Tränaren har struntat i att vaccinera.
Innebär alltså att Killen varit helt utan skydd här är det alltså bara att börja om från början med alla vaccinationer samt hoppas han håller sig frisk till vaccineringen är klar.
Nu har ju jag och frugan blivit lite "brända" av denna händelse...
Så min undran törs vi lämna bort honom igen för träning?
Vi tog ju referenser på föregående tränare och fick bara höra gott.
Hur garderar man sig för att inte detta händer även nästa gång?
P.s givetvis är vi glada åt att inget hänt Killen och att han kom hem välbehållen
mvh Lime