Det har jag aldrig reflekterat över! Måste kolla sen om det är så för mig med.Jag har samma OCR på alla avierna för alla mina kreditkort.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det har jag aldrig reflekterat över! Måste kolla sen om det är så för mig med.Jag har samma OCR på alla avierna för alla mina kreditkort.
Jag kan flytta över i nätbanksappen på telefonen. Hela summan eller valfri dito. Men inte extra pengar.Jag har samma OCR på alla avierna för alla mina kreditkort.
Det beror ju på hur man använder det. Det behöver ju inte alls vara så att man använder pengar som inte finns.Kreditkort är big no no för mig. Gillar inte handla först - betala sen.
Jag kan göra det på Danske Bank, alltså överföra direkt från mitt vanliga konto till mitt kreditkort på Danske Bank. Det görs på samma sätt som överföringen mellan mina konton. Mkt enkelt. Tror aldrig jag har väntat på fakturan för kreditkortet.Okej, vad smart! Så du betalar ändå "räkningen" på direkten? Vilken bank har du ( om det är ok att jag frågar)?
Instämmer, har man koll att man inte handlar över sin budget och alltid betalar när räkningen kommer så är det ju lugnt. Jag har ett kreditkort som ger 0,5% bonus på inköp, det använde jag t ex att betala en del av kostnaden (har valt 50.000 som gräns) när jag bytte bil sist och betalade "kontant". Det gav 2500 :- tillbaka, inte fy skam. Pengarna för bilköpet hade jag på mitt vanliga bankkonto, så resten av bilens pris betalade jag med bankkortet. Så fort köpet var gjort satte jag in det använda beloppet från kreditkortet så jag kunde fortsätta mina vanliga "småinköp" sedan, jag betalar alltid med kreditkortet och får vanligtvis tillbaka några hundralappar då och då.Det beror ju på hur man använder det. Det behöver ju inte alls vara så att man använder pengar som inte finns.
250 kronor.... men inte heller fy skam!Instämmer, har man koll att man inte handlar över sin budget och alltid betalar när räkningen kommer så är det ju lugnt. Jag har ett kreditkort som ger 0,5% bonus på inköp, det använde jag t ex att betala en del av kostnaden (har valt 50.000 som gräns) när jag bytte bil sist och betalade "kontant". Det gav 2500 :- tillbaka, inte fy skam. Pengarna för bilköpet hade jag på mitt vanliga bankkonto, så resten av bilens pris betalade jag med bankkortet. Så fort köpet var gjort satte jag in det använda beloppet från kreditkortet så jag kunde fortsätta mina vanliga "småinköp" sedan, jag betalar alltid med kreditkortet och får vanligtvis tillbaka några hundralappar då och då.
Ja, miss av mig.250 kronor.... men inte heller fy skam!
Vem använder ens fysiskt kort längre? Jag kommer inte ens ihåg när jag senast ens sett min kort.
Kanske får ta och frysa in både klocka och telefon
Betala med klocka eller mobil var det vissa som gjorde på mitt förra jobb. Gemensamt för dessa var att alla var unga och från ställen där det är viktigt med det senaste. Utanför det jobbet så jag jag sätt folk betala med mobil 1 gång.Vem använder ens fysiskt kort längre? Jag kommer inte ens ihåg när jag senast ens sett min kort.
Kanske får ta och frysa in både klocka och telefon
Tänk så olika. Det känns så otroligt gammaldags och omständligt med kort. Knappa in kod och allt möjligt. Jag har aldrig ens plånbok med mig längreBetala med klocka eller mobil var det vissa som gjorde på mitt förra jobb. Gemensamt för dessa var att alla var unga och från ställen där det är viktigt med det senaste. Utanför det jobbet så jag jag sätt folk betala med mobil 1 gång.
Ja carpay är ett helt vanligt kreditkortJag har vanligt kort plus ett carpaykort. Det är något slags kreditkort. Hade volvokort innan enbart för rabatten man får när man tankade, sen bytte dom till carpay. Jag tankar alltid på kortet och betalar alltid all tankning i slutet på månaden så det blir nollat. Slipper då räntan plus att det blir liiiiite billigare bränsle. Nu när jag knappt använder bilen gör det varken till eller från, men förut när jag hade nästan 11 mil tor till jobbet så gjorde det en viss skillnad.
Handlar aldrig något annat på det, och jag vet ärligt talat inte ens hur mycket/lite kredit jag har på det! Nu brukar jag tanka för 3-400kr i månaden så det kvittar liksom.
Alla mina kort har contactless-funktion så blippar bara kortet. Om det är över en viss summa (varierar beroende på kort) eller om jag inte knappat in koden på säg 10 gånger, så måste jag knappa in koden.Tänk så olika. Det känns så otroligt gammaldags och omständligt med kort. Knappa in kod och allt möjligt. Jag har aldrig ens plånbok med mig längre
Och jag fyller 37 så så himla ung är jag inte
Jo jag vet. Med telefon finns inge övre gräns och behöver aldrig knappa in.Alla mina kort har contactless-funktion så blippar bara kortet. Om det är över en viss summa (varierar beroende på kort) eller om jag inte knappat in koden på säg 10 gånger, så måste jag knappa in koden.
Hos den bank jag har kreditkort hos, har jag en sida med information för hur man gör extrainbetalningar. Dock brukar jag sällan utnyttja den, utan tar betalningen vid månadsskiftet istället (men där jag betalar nuvarande månad, istället för föregående månad som det normalt är). Bland de få gånger jag gjort det, var när jag hade en (medvetet) låg kreditgräns och köpte bland annat en dyrare resa, och inte hade tillräckligt med kredit för att betala den plus de vanliga utgifterna jag och mitt ex hade.Det har jag aldrig reflekterat över! Måste kolla sen om det är så för mig med.
Jag ser för gammal ut för att bli frågad. Testade nyssJag la in mitt kort på mobilen för några veckor sedan, mest bara för att det gick, typ. Ett par dagar senare var det ju användbart eftersom jag hade glömt plånboken när jag skulle handla. Det var ju himla käckt att kunna betala ändå, men det känns ändå inte som något jag kommer att göra jämt. Framförallt inte på de ställen där jag har kopplat kortet till bonussystem, för det blir ingen bonus via kortet på mobilen. Sen var det ju som kassören på systemet sa (det var där jag testade med mobilen först. Och jag känner honom ) att jag måste ju ändå ha legget med mig om jag skulle bli tillfrågad
Ja, jag misstänker att det bara var en komplimang Jag är 41, men blev faktiskt ombedd att visa leg för några månader sedan! Så man vet aldrigJag ser för gammal ut för att bli frågad. Testade nyss