Hur vanligt är det att de höjer?

S

SanchoPancho

När en klass går i A:1a, hur vanligt är det att de höjer? För de får väl höja 10 cm om jag inte minns fel.. Jag menar nu först och främst häst (aktuell klass 130)
Kan någon även berätta hur en klass med bed C går till!

Thanx :bow:

Angående höjning till omhoppning:
Normal höjning och/eller längning är 5 cm och det gör man väl oftast. Man FÅR höja och länga 10 cm, men det rekommenderas inte eftersom man ska vara "kvar i klasssen" även om det är en omhoppning.

ameo, f.d C-banbyggare som slutat på egen begäran

Jag har hoppat två A1:a:or, i den ena höjde dom 10 cm och i den andra max 5 cm, så det är nog lite olika. Man får max höja 10 cm iaf.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 914
Senast: Mirre
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 952
Senast: Sesca
·
Hoppning Tänker att det är väl rätt ovanligt? Känner ni till några? Är väl bara D-ponnyer som ”kan” göra det, med tanke på mankhöjd/hinderhöjd...
Svar
15
· Visningar
2 759
Senast: Lady_S
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
11 892
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skötsel av utedass
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV