Hur vanligt är det att de höjer?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare SanchoPancho
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 819
S

SanchoPancho

När en klass går i A:1a, hur vanligt är det att de höjer? För de får väl höja 10 cm om jag inte minns fel.. Jag menar nu först och främst häst (aktuell klass 130)
Kan någon även berätta hur en klass med bed C går till!

Thanx :bow:

Angående höjning till omhoppning:
Normal höjning och/eller längning är 5 cm och det gör man väl oftast. Man FÅR höja och länga 10 cm, men det rekommenderas inte eftersom man ska vara "kvar i klasssen" även om det är en omhoppning.

ameo, f.d C-banbyggare som slutat på egen begäran

Jag har hoppat två A1:a:or, i den ena höjde dom 10 cm och i den andra max 5 cm, så det är nog lite olika. Man får max höja 10 cm iaf.

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
680
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 408
Senast: Ceta
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
346
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka