Sv: Hur väljer man ny hyresgäst?
Hade jag varit tvungen att ge referenser så hade jag aldrig fått en ny stallplats.
Min förra stallägare led av någon sorts narcissistisk personlighetsstörning som blev allt värre med åren, samt att allt blev sämre i stallet, service som ingick sköttes i många fall dåligt eller inte alls, men det gick inte att påpeka något utan att bli verbalt avrättad.
Vad vi än gjorde så var det fel, fyllde vi på vatten själva så var det fel och gjorde vi det inte så var det fel, för att ta ett exempel.
Till slut hade alla inackorderingar ett stall möte med stallägaren, vilket gick rakt åt skogen. Några dagar efter stallmötet blev jag tillfrågad om jag funderade på att flytta och jag svarade ärligt ja (för jag hade haft de tankarna sedan länge (hade stått i stallet i 5 år), men var rädd att leta annan stallplats ifall detta kom till stallägarens kännedom, var rädd att åka ut med huvudet före för det måste ju anses som kritik att leta efter något annat och kritik kunde inte denna ta), och då blev jag uppsagd på stört, för jag skulle minnsann inte få stå på hennes gård och leta efter något bättre, eller ja en månads uppsägningstid hade jag iofs, alltså hade jag helt rätt på vad som skulle hända om jag leta annan stallplats eller uppenbarligen om jag ens funderade på det.
(Övriga inackorderingar fick samma fråga efter mig men eftersom de visste vad som hänt med mig svarade 7 av 9 de ja vi ska flytta vi säger upp boxen idag).
Jag sa iofs som det var i det nya stallet, att några refereser som får er att vilja ha mig kan jag inte ge för jag är utlängd, och jag kan bara gissa vad fd stallägaren hade sagt om mig, hur jävla dum jag var och hur jälva dum min häst var (enligt fd stallägaren kunde han inte gå med andra hästar vilket är märkligt då han gått med hennes egen under hela tiden utom några som helst problem, förutom de tre sista månaderna när hon plötsligt bestämt att det skulle flyttas om och min gillade inte sin nya polare).
Jag vet att den gamla stallägaren sagt till folk att det är synd om min nya stallägare att "få in ett sånt jävla stolpskott som mig" (ordagrant).
Nu har jag stått i det nya stallet i 16 månader och allt funkar skitbra och nya stallägaren är supernöjd för att det är så bra i stallet, bara bra folk som står där nu enligt denna så sånt stolpskott var jag nog inte trots allt.